ارزش های قرآنی باید نهادینه شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29565
ساعت 17:45 پنج‌شنبه 5 تير 1393
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در جمع فعالان قرآنی شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس نتیجه دوری از ارزش های قرآنی را تباهی و رواج فساد در جامعه دانست و گفت: لازمه بهره مندی از روح، روان و جسم سالم و وجود جامعه ای باتقوا نهادینه سازی ارزش ها و مفاهیم قرآنی در بین اقشار مختلف جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محسن خادم عرب باغی ضمن انتقاد از عدم وجود برنامه های مدون برای تربیت قرآن آموزان و مربیان قرآنی گفت: خوشبختانه در منطقه آزاد ارس دو موسسه قرآنی با فعالیت های گسترده در حال فعالیت هستند و باید از ظرفیت های فعلی نهایت بهره برداری صورت گرفته و برنامه ریزی های جدی تری دراین زمینه انجام شود.
عرب باغی با اشاره به افزایش معضلات اجتماعی متعدد در جامعه گفت: بوجود آمدن شرایط نامطلوب در مسایل اجتماعی نتیجه بی تفاوتی به مسایل دینی بوده و ما بعنوان مسؤل در جامعه اسلامی باید پاسخگوی این شرایط باشیم.
وی افزود: منطقه آزاد ارس برای اجرای فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی تاثیرگذار مدون و برنامه ریزی شده نه تنها هیچگونه مشکلی ندارد بلکه در اجرا و همکاری برای تربیت افراد قرآنی پیشگام خواهد بود.
مدیرعامل منطقه آزاد ارس بر لزوم ارایه برنامه از سوی موسسات قرآنی جهت تامین نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری تاکید کرد و گفت: به هر طریق باید مشکلات پیش روی آموزش مسایل و مفاهیم قرآنی، تربیت مربیان قرآنی و قرآن آموزان، نهادینه سازی ارزش های دینی از جمله نماز، امر به معروف و نهی از منکر در بین نوجوانان و جوانان رفع شده و قرآن در خانه ها محبوب تر از هر مسئله دیگری باشد.
رحیم خاکی قاری و داور بین المللی قرآن کریم نیز در این نشست از آغازبکار شورای راهبردی فعالیت های قرآنی در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور خبر داد و گفت: نگرش مثبت نسبت به گسترش فعالیت های قرآنی در منطقه آزاد ارس موجب خوشحالی است و موسسات قرآنی می توانند از این فرصت بخوبی استفاده نمایند.
وی با بیان اینکه امیدواریم منطقه آزاد ارس به یکی از قطب های فعالیت های قرآنی در کشور تبدیل شود ابراز داشت: نباید فراموش کنیم که این منطقه می تواند با گسترش فعالیت های قرآنی نه تنها در شمال غرب به تربیت نیروی قرآنی بپردازد بلکه گستره فعالیت های خود را به کشورهای همسایه نیز افزایش دهد.
در این نشست مدیران، مسؤلان، مربیان و صاحب نظران فعالیت های قرآنی با ارایه پیشنهادات خواستار حمایت جدی منطقه آزاد ارس از فعالیت های قرآنی شده و برای گسترش فعالیت ها اعلام آمادگی کردند.




شناسه خبری: 29565

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو