نشاط در ماه مبارک رمضان با برنامه های متنوع در کیش

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29556
ساعت 09:19 پنج‌شنبه 5 تير 1393
معاون اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش از اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و مسابقات شاد و مفرح به همراه نوآوری در استقبال از ماه مبارک رمضان در کیش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ابراهيم رضوانی معاون فرهنگي و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، درنشست خبری که امروز چهارشنبه 4 تیر در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد ازتلاش گسترده اين سازمان در راستای ارتقاء کیفی و نوآوری ویژه برنامه های فرهنگی ماه مبارک رمضان و ایجاد فضایی شاد و مفرح در کیش خبر داد.
وی با تاکید براینکه در ماه مبارك رمضان برنامه های جدید متناسب با گروههای سنی و سلیقه های مختلف گردشگران و ساکنان درمناطق مختلف شهری و نوار ساحلی انجام مي شود افزود: ازنخستین روز شروع ماه میهمانی خداوند و یک ساعت پیش از اذان مغرب "کارناوال رمضان " با پخش موسیقی های شاد، اشعارزیبا وغنی مذهبی و نواهای فرح بخش قرآنی در بخش های مختلف شهر حركت كرده و پس از اذان مغرب در بین ساکنان و گردشگران، افطاری توزیع مي كند.
برگزاری مراسم ویژه روز قلم (14 تیر) و برپایی شب شعر و نشست انجمن شعر و ادب درخانه فیلم وهنر لبخندکیش، برگزاری همایش نقش زن در خانواده با حضور دکتر فرودسی روز شانزدهم تیر دردانشگاه صنعتی شریف و برگزاری دوره های مشاوره عمومی با محوریت مبارزه با موادمخدر و بلای خانمانسوز اعتیاد که 17 تیردر خانه فیلم وهنر لبخند برگزار می شود از جمله برنامه های سازمان منطقه آزادکیش در ماه مبارک رمضان است.
همایش مادران قصه گو با حضور اساتید داستان نویسی و قصه گویی مطرح کشور از جمله مصطفی رحماندوست نویسنده محبوب کودکان هیجدهم تیر درمرکزهمایش های بین المللی کیش برگزار می شود.
روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان نیزجشن میلاد امامحسن مجتبی (ع) پس از نمازمغرب و عشاء و با حضور دوستداران اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام درمسجد امام حسن مجتبی (ع) برگزار خواهد شد.
مسابقه پیامکی رمضان ماه خدا، مسابقه بزرگ آشپزی با موضوع معرفی 40 غذای ویژه افطار و سحر در فرهنگ ایرانیان با هدف معرفی غذاهای سالم و اهمیت تغذیه سلامت در کاهش بیماری های جسمی افراد و عرضه محصولات فرهنگی، اینفوگرافی و محصولات مولتی مدیا در فرهنگسراها  و گستردن سفره های افطاری ویژه نیازمندان وخانواده های کم درآمد از دیگر برنامه های معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در ماه پرخیر و برکت رمضان است.
معاون فرهنگي و اجتماعی سازمان منطقه آزاد كيش با اشاره به این که در شبهای پرفیض قدر نیز علاوه بر برگزاری مراسم احیاء در مساجد و حسینیه ها، ازمشاركت دانشگاههای و مراکز فرهنگی علاقه مند به برپایی مراسم معنوی شبهای قدر نیز استقبال می کنیم افزود: درماه مبارک رمضان علاوه بر برپایی مجالس تلاوت قرآن کریم در مساجد، تکایا و حسینیه ها، نمایشگاه کتب قرآنی و محفل انس با قرآن در سالن چندمنظوره المپیک  نیز برگزار می شود .
لازم به ذکر است به مناسبت دهه تکریم مساجد، طرح رفع نواقص و فراهم کردن تمامی امکانات لازم برای رفاه نمازگزاران در مساجد کیش در روزهای پایانی ماه شعبان آغاز شده و  دراستقبال ازماه مبارک رمضان امشب چهارشنبه چهارم تیر پس ازنماز مغرب و عشاء مساجد کیش با حضور گردشگران و ساکنان مومن غبارروبی می شود.
مراسم تجلیل ازیکصد نفر از اعضای هیئت امنا، خادمین و ائمه جماعات مساجد کیش نيز جمعه ششم تير پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام سجاد(ع) واقع در مجتمع مسکونی سحربرگزار می شود.




شناسه خبری: 29556

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو