تشکیل شورای راهبردی فعالیت‌های قرآنی در ارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29554
ساعت 17:52 چهارشنبه 4 تير 1393
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس از تشکیل شورای راهبردی فعالیت‌های قرآنی در این منطقه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، بهارم سرمست در جلسه شورای فرهنگی استان که به میزبانی واحد بین‌المللی جلفا در این شهرستان برگزار شد، توجه به جایگاه فرهنگ را از نقاط اشتراک دانشگاه آزاد اسلامی و مناطق آزاد قلمداد کرده و گفت: با وجود اینکه در این دو مجموعه موضوعات فرهنگی از اساسی‌ترین و بنیادی‌ترین موضوعات هستند ولی در عمل همیشه از بابت مسائل فرهنگی مورد سوال واقع می‌شوند.
بهرام سرمست چند بعدی بودن مقوله فرهنگ را عامل گستردگی حوزه فعالیت این امر دانست و افزود: بر این اساس است که در حین صحبت از اعتبارات و بودجه‌های فرهنگی خیلی از ارگان‌ها ادعای کار فرهنگی دارند ولی در مقام پاسخگویی عده اندک احساس مسئولیت می‌کنند.
معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس، همکاری همه‌جانبه را لازمه پیشبرد موضوعات فرهنگی متناسب با ارزش‌های اسلامی و انقلابی عنوان و تاکید کرد در این راستا همه باید در قبال مسائل فرهنگی احساس مسئولیت کنند.
سرمست از تشکیل شورای راهبردی فعالیت‌های قرآنی متشکل از مسئولان فرهنگی دانشگاه‌های منطقه آزاد ارس و قاریان ممتاز برای تدوین برنامه‌های فرهنگی ماه مبارک رمضان خبر داد.
مسئولان در جلسات شورای فرهنگی برای حل مشکلات راهکار عملی ارائه کنند
معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: مسئولان فرهنگی باید با تشریح مسائل فرهنگی دانشگاه‌ها در کارگروه‌های فرهنگی برای حل مشکلات راهکار عملی ارائه کنند.
دکتر بهروز دانشیان بیانات امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه دانشگاه‌ها باید مبدا تحولات باشند را یادآور شد و افزود:دانشگاه‌ها باید به عنوان مبدا تحولات در میان سایر سازمان‌ها آنچنان موفق عمل کنند تا سایر مجموعه‌ها برای بهبود برخی بداخلاقی‌ها به دانشگاه متوسل شوند.
معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت توجه به شرایط سنی دانشجویان، مسئولان فرهنگی را به تشکیل کارگروه‌های تخصصی متشکل از مجموعه علوم فقهی اجتماعی و روانشناسی توصیه کرد و گفت: باید مسائل فرهنگی دانشگاه در این کارگروه‌ها به طور تخصصی بررسی تا راهکار عملی ارائه شود.
وی از تشکیل شورای هنرمندان متشکل از دانشجویان هنرمند در عرصه فیلم‌سازی، عکاسی، خوشنویسی و دیگر عرصه‌های هنری خبر داده و افزود: این شورا می‌تواند به عنوان بازوی کمکی مسئولان فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ اسلامی قرآنی متناسب با تخصص‌های هنری مختلف باشد.
دانشیان بر توجه به رویکرد پژوهشی مسائل فرهنگی در دانشگاه‌ها تاکید و اظهار کرد: باید با ارائه موضوعات مهم فرهنگی در طرح‌های پژوهشی دانشگاه‌ها نسخه عملی مسائل و مشکلات فرهنگی دانشگاه و جامعه تدوین شود.
توجه به مسائل فرهنگی در مدیریت جدید نویدبخش تحولات عظیم فرهنگی است
رئیس واحد بین‌الملی جلفا نیز ایجاد تخصص و انتقال فرهنگ را دو اصل مهم دانشگاه‌ها دانست و گفت: دانشگاه‌ها باید مقوله فرهنگ را متناسب با ارزش‌های اسلامی بیشتر مورد توجه قرار دهند.
دکتر عیسی برقی، اهمیت ویژه موضوعات فرهنگی در مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی را یادآور شد و افزود: در این راستا تشکیل شورای راهبردی فرهنگی و افزایش بودجه فرهنگی نویدبخش تحولات عظیم در حوزه فرهنگ در دانشگاه آزاد اسلامی است، دانشگاه محل انسان‌سازی و موضوعات فرهنگی و تربیتی رکن اساسی دانشگاه‌ها هستند، استادان و کارکنان باید در این خصوص بر رعایت اخلاق حرفه‌ای بیشتر توجه کنند.
در ادامه این جلسه اعضای شورای راهبردی فرهنگی استان آذربایجان شرقی انتخاب و اعضای شورای فرهنگی، شورای قرآن و عترت و شورای نماز ستاد هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به دستورات جلسه پرداخته موضوعات مهم این شورا را تشریح کردند.




شناسه خبری: 29554

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو