همایش اعتیاد و خانواده در منطقه آزاد ارس برگزار شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29547
ساعت 09:56 چهارشنبه 4 تير 1393
در راستای افزایش آگاهی های عمومی و پیشگیری از اعتیاد در میان خانواده ها، همایشی با موضوع"اعتیاد و خانواده " در منطقه آزاد ارس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در این همایش، حمید شکری مدیر اجتماعی معاونت فرهنگی اجتماعی گردشگری ارس، مدیریت سبز و پالایش آلایندگی های اجتماعی را موثرترین راهبرد در زمینه مبارزه با معضلات اجتماعی عنوان کرد و افزود: با ورود به جریان توسعه و مدرنیسم ما نیازمند مدیریت توسعه و مدیریت ابعاد اجتماعی و فرهنگی توسعه هستیم و در این میان اعتیاد به عنوان منشا جرایم و آفات اجتماعی و سقوط اخلاقیات فردی و اجتماعی خود یکی از آثار منفی توسعه صنعتی افسار گسیخته است.
شکری همچنین افزود: برای مبارزه و پیشگیری از اعتیاد، نتیجه بخش ترین اقدامات مربوط به مرحله پیش از تقاضا از سوی فرد است و آموزش فردی،اجتماعی،رونق کسب و کار،شخصیت دهی به جوانان و گسترش تفریحات سالم اصلی ترین آنهاست.
وی اضافه کرد:سخت گیری بیش از اندازه در تفریحات سالم و رکود در فضای کسب و کار در جامعه به معنای میدان دادن به اعتیاد و افسردگی های اجتماعی است.
وی در پایان ضمن اعلام آمادگی سازمان منطقه آزاد ارس برای حمایت از ایجاد "تشکل اجتماعی حمایت از نجات یافتگان و خانواه های معتادین" از همه فعالین اجتماعی و فرهنگی خواست در این مسیر بصورت جدی وارد شوند. 
در ادامه این همایش رحیمی مدیرگروه روانی-اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز به عنوان سخنران اصلی همایش با بیان این که اساسی ترین روش پیشگیری از اعتیاد در دنیای کنونی شامل همه طبقات اجتماعی است افزود: در نظام سلامت اجتماعی کشور خانواده به عنوان اصلی ترین پایگاه برای پیشگیری و مبارزه با پدیده شوم اعتیاد قلمداد می شود و در این راه آموزش خانواده ها مهم ترین الویت ماست.
وی افزود:کشور ما به جهت جغرافیایی مسیری برای ترانزیت موا مخدر جهان است و آمار مصرف موا مخدر صنعتی نیز در جامعه بالا می رود  که می تواند عواقب فاجعه باری را برای افراد و خانواده ها داشته باشد.
این همایش با مشارکت معاونت فرهنگی منطقه آزاد ارس، نهاد های فرهنگی – اجتماعی شهرستان جلفا و مدیر گروه روانی-اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریزدر شهر جلفای منطقه آزاد ارس برگزار شد.




شناسه خبری: 29547

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو