توسعه توريسم ورزشي در كيش

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29511
ساعت 13:59 دوشنبه 2 تير 1393
مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش گفت: جزیره کیش به عنوان قطب گردشگری ایران اسلامی، در مسیر دستیابی به جایگاه شایسته در عرصه توریسم ورزشی است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، علي اصغر مونسان در پيامي به افتتاحيه بیست و یکمین دوره مسابقات اسکواش قهرمانی آسیا در رده جوانان و نوجوانان كه عصر يكشنبه يكم تير در سالن خليج فارس مركز همايش هاي بين المللي كيش برگزار شد گفت: بدون شک امروز ورزش به معنای یکی از نشانه های توسعه یافتگی، جایگاه خود رادرعرصه فعالیت های بین المللی کشورها تثبیت کرده است وهمگان می کوشند تا زمینه های توسعه و گسترش خود را از فراسوی رویدادهای مهم ورزشی به گونه ای شایسته تر به جهانیان معرفی کنند.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش در پيام خود كه كه توسط محمد خياطيان مشاور و مدير كل حوزه رياست سازمان منطقه آزاد كيش در مراسم افتتاحيه اين رقابت ها قرائت شد با اشاره به اثرات برگزاري رويدادهاي ورزشي و نقش آن در تبادل اطلاعات و اقتصاد كشور ميزبان گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان کشوری با پیشنه غنی فرهنگی و تاریخی و تنوع جغرافیایی و اقلیمی بی نظیر ، یکی از مقاصد مورد توجه گردشگران بین المللی به ویژه گردشگران ورزشی است و در این میان جزیره کیش به عنوان قطب گردشگری ایران اسلامی، در مسیر دستیابی به جایگاه شایسته در عرصه  توریسم ورزشی، دستاوردهای قابل توجهی داشته است به گونه ای که امروز سرانه فضای ورزشی در کیش شش  برابر استانداردهای   بین المللی است .
مونسان در پيام خود با اشاره به زيرساخت هاي ورزشي كيش بويژه در رشته اسكواش و ميزباني اين جزيره مرجاني از رويدادهاي ورزشي در سطح ملي و بين المللي گفت: قرارگرفتن نام "مسابقات کیش" در تقویم فدراسیون جهانی اسکواش ازجمله افتخارات این رشته ورزشی است که به یمن امکانات و زیر ساخت های مناسب ورزشی و گردشگری در کیش، نصیب کشورمان شده است و حضور اسکواش بازان کیش در تیم ملی نیز دستاورد ارزشمند دیگری برای سازمان منطقه آزاد کیش ومجموعه مدیران و دست اندرکاران ورزش این منطقه است.
مسعود سلیمانی رییس فدراسیون اسکواش كشورمان نيز در اين مراسم با بيان اين كه این دومین بار است که ایران میزبانی این رقابت ها را بر عهده گرفته است از ميزباني كشورمان در بيست و دومين مسابقات اسکواش قهرمانی آسیا در رده جوانان و نوجوانان خبر داد.
وي اظهار داشت:در این رقابت ها چهار رده سنی زیر 13 ، 15 ، 17 و 19 سال حضور دارند و 32 اسکواش باز دختر و پسر از ایران  و 182 اسكواش باز خارجي با يكدیگر رقابت خواهند کرد.
رییس فدراسیون اسکواش كشورمان گفت : پنج داور خارجی و 14 داور ایرانی قضاوت مسابقات اسکواش قهرمانی آسیا راکه با حضور ورزشکاران 9کشور در کیش برگزار می شود، بر عهده دارند.
وی به حضور 9 کشور قدرتمند در این رشته اشاره کرد و گفت : مالزی ،قطر ،پاکستان ،هنگ کنگ، اردن، سریلانکا، عراق، هند و ایران از کشورهای شرکت کننده در این رقابت ها هستند.
بیست و یکمین دوره مسابقات اسکواش قهرمانی آسیا در رده جوانان و نوجوانان اول تا پنجم تیر ماه در جزیره کیش برگزار می شود.




شناسه خبری: 29511

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو