توسعه ترانزيت در گرو توسعه حمل و نقل

لینک کوتاه: freena.ir/detail/2951
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
به گفته سرپرست جديد منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني و فلزي خليج فارس؛ رشد حمل و نقل ريلي، جاده اي، دريايي و هوايي توسعه ترانزيت در مناطق ويژه اقتصادي را تکميل مي کند.

مسعود هنديان سرپرست جديد منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني و فلزي خليج فارس با بيان اين مطلب در گفتگو با خبرنگار بنا (bena) افزود: رشد و توسعه ناوگان زميني، هوايي،دريايي، ريلي و همچنين توسعه راه ها و خطوط کشتي راني و غيره بدون رشد صنعت ترانزيت و ارتباطات امکان پذير نيست که تمامي اين فاکتورها ارتباط تنگاتنگي باهم دارند.

هنديان گفت: يکي از امتياز ها و جاذبه هاي مناطق ويژه براي سرمايه گذاران امکان ورود کالاها از خارج از کشور و يا از مناطق آزاد تجاري – صنعتي کشور به صورت ترانزيت خارجي به منطقه است، تا سرمايه گذاران و توليد کنندگان در مناطق بتوانند با کمترين تشريفات اين قبيل کالاها را به منطقه وارد کند.

به گفته وي؛اگر چنانکه اهداف ايجاد مناطق را در جلب سرمايه، اشتغال، و بستر سازي براي انتقال تکنولوژي در کشور در نظر بگيريم اين مهم بدون استفاده از رويه ترانزيت کالا ميسر نمي شود.

وي در خاتمه گفت:منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني و فلزي خليج فارس با هدف ايجاد و توسعه فعاليت هاي کارآمد صنعتي و معدني از طريق جلب و هدايت سرمايه گذاري داخلي وخارجي با استفاده از فناوري نوين و ارائه خدمات ويژه در راستاي رشد و شکوفايي کمي وکيفي ملي تاسيس شده است ./ 205

شناسه خبری: 2951

آخرین اخبار

گزارش صادرات و واردات 9 ماهه سازمان منطقه آزاد کیش
از تبدیل شدن منطقه آزاد کیش به جزیره نوآورانه حمایت می‌کنیم
سه بانک مطرح کشور خواستار همکاری های گسترده با سازمان منطقه آزاد کیش شدند
گزارش عملکرد صادرات و واردات منطقه آزاد انزلی در 9 ماهه سال 1403
گزارش صادرات و واردات در 9 ماهه سال 1403 سازمان منطقه آزاد اروند

یادداشت

اینچه‌برون؛ دروازه ایران به راه ابریشم و اوراسیا
سیاست‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مناطق آزاد در دولت چهاردهم
اقتصاد دریا محور، پیشران توسعه مناطق آزاد و ويژه اقتصادي: نه خيلي دور و نه خيلي نزديك
رونق اقتصاد دیجیتال با پیاده‌سازی مدل سیلیکون ولی در مناطق آزاد ایران
لزوم كارآمدي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در جذب سرمايه‌گذاري