توسعه ترانزيت در گرو توسعه حمل و نقل

لینک کوتاه: freena.ir/detail/2951
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
به گفته سرپرست جديد منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني و فلزي خليج فارس؛ رشد حمل و نقل ريلي، جاده اي، دريايي و هوايي توسعه ترانزيت در مناطق ويژه اقتصادي را تکميل مي کند.

مسعود هنديان سرپرست جديد منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني و فلزي خليج فارس با بيان اين مطلب در گفتگو با خبرنگار بنا (bena) افزود: رشد و توسعه ناوگان زميني، هوايي،دريايي، ريلي و همچنين توسعه راه ها و خطوط کشتي راني و غيره بدون رشد صنعت ترانزيت و ارتباطات امکان پذير نيست که تمامي اين فاکتورها ارتباط تنگاتنگي باهم دارند.

هنديان گفت: يکي از امتياز ها و جاذبه هاي مناطق ويژه براي سرمايه گذاران امکان ورود کالاها از خارج از کشور و يا از مناطق آزاد تجاري – صنعتي کشور به صورت ترانزيت خارجي به منطقه است، تا سرمايه گذاران و توليد کنندگان در مناطق بتوانند با کمترين تشريفات اين قبيل کالاها را به منطقه وارد کند.

به گفته وي؛اگر چنانکه اهداف ايجاد مناطق را در جلب سرمايه، اشتغال، و بستر سازي براي انتقال تکنولوژي در کشور در نظر بگيريم اين مهم بدون استفاده از رويه ترانزيت کالا ميسر نمي شود.

وي در خاتمه گفت:منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني و فلزي خليج فارس با هدف ايجاد و توسعه فعاليت هاي کارآمد صنعتي و معدني از طريق جلب و هدايت سرمايه گذاري داخلي وخارجي با استفاده از فناوري نوين و ارائه خدمات ويژه در راستاي رشد و شکوفايي کمي وکيفي ملي تاسيس شده است ./ 205

شناسه خبری: 2951

آخرین اخبار

برقراری پرواز شارجه از فرودگاه بین‌المللی قشم
همکاری با اکو انتخاب نیست؛ مسیر راهبردی آینده منطقه است
بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار از اداره کل گمرک منطقه
ارس تنها منطقه آزاد عضو سازمان جهانی گردشگری است
ارس در فهرست بررسی پایتخت‌های گردشگری جدید قرار می‌گیرد

یادداشت

اینچه‌برون؛ دروازه ایران به راه ابریشم و اوراسیا
مانیفست تازه دولت برای احیای مناطق آزاد
ارس؛ گذرگاه استراتژیک ایران به اوراسیا: فرصت ها و چشم اندازها
چرا ترامپ به دنبال بازآفرینی نظم نوین جهانی است؟
مناطق آزاد پایلوت هم پیوندی اقتصاد ملی و بین‌المللی