ایجاد پایانه مرزی صادرات صنایع دستی در آذربایجان غربی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29503
ساعت 08:59 يکشنبه 1 تير 1393
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور خواستار ایجاد پایانه مرزی صادرات صنایع دستی در آذربایجان غربی شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، بهمن نامورمطلق در دیدار با استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: ایجاد پایانه مرزی مرتبط با صادرات صنایع دستی در استان آذربایجان غربی با توجه به هم مرزی این استان با سه کشور خارجی می تواند در رشد و توسعه این صنعت مهم در کشور بخصوص در آذربایجان غربی موثر واقع شود.
نامور مطلق برقراری پیوند میان صنایع دستی و دانش را یک ضرورت دانست و افزود: ایجاد دانشکده و یا دانشگاه هنر بخصوص در زمینه صنایع دستی و یا ایجاد و تدریس رشته های تحصیلی مربوط به صنایع دستی در دانشگاههای استان ها یکی از مهمترین اولویت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور است و در استان آذربایجان غربی نیز برای تحقق این موضوع، تلاش می‌کنیم.
وی در ادامه گفت: ایجاد مراکز بومی و هنرهای سنتی مانند خانه صنایع دستی و یا خانه هنرمندان در آذربایجان غربی می تواند نقش بسزایی در احیا و معرفی صنایع دستی بومی این استان داشته باشد و در این زمینه انتظار داریم مسئولان استانی تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.
 نامور مطلق با بیان اینکه صنایع دستی بخشی از هویت یک ملت را تشکیل می‌دهد، افزود: از مدیران و مسئولان انتظار داریم، ترویج و احیای صنایع دستی و هنرهای سنتی و بومی را یکی از اولویت های کاری خود قرار دهند چرا گه توجه به این بخش و بهره گیری از ظرفیت های آن می تواند موجب توسعه اقتصادی کشور شود.

 پیرانشهر می‌تواند بعنوان بازارچه های مرزی صادرات صنایع دستی مطرح شود
"قربانعلی سعادت" استاندار آذربایجان غربی در این دیدار اظهار داشت: بحث اشتغال مهمترین و اصلی ترین دغدغه مردم استان است لذا در همین راستا از طرح های مربوط به حوزه گردشگری و صنایع دستی که در ایجاد فرصت های شغلی می توانند موثر واقع شوند حمایت می‌کنیم.
سعادت افزود: ایجاد بازارچه های عرضه صنایع دستی در استان یکی از ضرورت هایی است که باید مورد توجه مدیران و مسئولان مربوطه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: منطقه سرو در ارومیه، پیرانشهر و منطقه آزاد ماکو مناطقی هستند که می‌توانند بعنوان بازارچه های مرزی صادرات صنایع دستی در استان و کشور مطرح شوند و از سرمایه گذارانی که در این زمینه علاقمند به فعالیت هستند، استقبال می‌کنیم.
استاندار آذربایجان غربی در ادامه با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های صنایع دستی در جهت توسعه اقتصادی استان گفت: صنایع دستی بومی و هنرهای سنتی مانند فرشبافی و صنایع چوب در استان آذربایجان غربی متاسفانه مورد غفلت واقع شده است و لازم است برای رسیدن به جایگاه واقعی خود اقدامات لازم انجام گیرد.
 سعادت همچنین گفت: در صورت حمایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، برای ایجاد رشته های صنایع دستی در دانشگاههای استان آمادگی داریم از آن استقبال می‌کنیم.




شناسه خبری: 29503

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو