جاسك به دومين پايانه نفتي ايران تبديل مي شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29485
ساعت 14:10 چهارشنبه 28 خرداد 1393
مشاور رييس جمهور و دبير شوراي عالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در دومين همايش ملي توسعه سواحل مكران در بندر جاسک گفت: توسعه بندر جاسك به عنوان يكي از مناطق تمدني ساحل مكران در دستور كار دولت يازدهم قرار دارد و اين منطقه به دومين پايانه نفت ايران تبديل مي شود.



به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، مهندس تركان افزود: احداث خط لوله خط لوله آكتائو ـ جاسك و خط لوله گاز تركمنستان ـ جاسك، این بندر را به محور قطب تقاضاي انرژي در خاورميانه تبديل مي كند.
تركان افزود: مطالعات و تجارب بين المللي نشان مي دهد كه تبديل جاسك به منطقه ويژه اقتصادی باعث توسعه سواحل مكران مي شود.
مشاور رييس جمهور ادامه داد: انتقال و اتصال خط هفتم سراسري گاز  به جاسك با هدف صادرات گاز به عمان، معادلات عرضه و تقاضاي گاز در سطح منطقه را تحت تاثير قرار مي دهد.
دبير شوراي عالي مناطق آزاد و ويژه اقصادي استقرار نيروي دريايي در سواحل مكران را در رونق صنعتي كشور موثر دانست و گفت: استقرار نيروي دريايي در سواحل مكران و امكان بهره برداري مشترك به امكانات فرودگاهي و زيستي باعث ايجاد و رونق تمدن صنعتي در ساحل درياي عمان مي شود.
**توسعه اقتصاد برون گرا در جاسک
در ادامه اين همايش رییس مجلس شورای اسلامی نيز گفت: مجلس از مهندس ترکان مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور به عنوان یکی از مدیران خوش فکر و توانمند ملی انتظار دارد تا در توسعه منطقه جاسک مبنای اقتصاد برون گرا را نهادینه کند و در همکاری با نیروی دریایی توسعه منطقه و منافع امنیتی کشور را به طور همزمان مد نظر قرار دهد.
علی لاریجانی در دومین همايش ملي توسعه سواحل مكران در جاسک گفت: مناطق آزاد تجاری کشور از سردرگمی های گذشته فاصله بگیرند و به سمت اقتصاد، مقررات زدایی با هدف توسعه اقتصادی برون گرا  حرکت کنند.
لاریجانی ادامه داد: باید زمینه های حضور سرمایه گذاران ایرانی و خارجی را در مناطق آزاد فراهم کنیم و این مهم در گرو آرامش سیاسی و رفتارهای عقلانی است.   

رییس قوه مقننه گفت: مجلس شورای اسلامی از تمام ظرفیت خود برای پیشبرد اهداف مناطق آزاد استفاده می کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو