قرآن در جای جای جامعه قشم حضور قوی دارد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29448
ساعت 10:14 دوشنبه 26 خرداد 1393
مدیر ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: قرآن کریم در جای جای جزیره قشم و درعمق لایه های فرهنگی و اجتماعی جامعه این جزیره حضور قوی دارد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق ازاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایرنا، حجت الاسلام علی ملانوری در اولین نشست هماهنگی پنجمین نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم در سالن کنفرانس مرکز بین المللی رشد قشم افزود: برگزاری نمایشگاه و جشنواره قرآنی در چنین جامعه ای باعث می شود که این کتاب در سطح و سبک زندگی مردم شریف و متدین این جزیره نیز نمود عینی پیدا کند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم بانیان و مجریان برنامه های قرآنی را در جزیره قشم خود مردم این جزیره خواند و گفت: نمایشگاه و جشنواره قرآنی که امسال پنجمین دوره آن در قشم برپا می شود نیز در اصل با مشارکت فکری و عملی همه فعالان قرآنی این جزیره برگزار می شود.
وی با تقدیر از همه کسانی که چهار دوره گذشته این نمایشگاه را به رغم همه مشکلات و موانع در جزیره قشم برگزار کرده اند، پنجمین دوره این رویداد فرهنگی قرآنی را در این جزیره مملو از بخش های جدید و متنوع دانست و گفت: برای اولین بار افزون بر هشت مورد مسابقه ویژه قرآنی برای این نمایشگاه طراحی شده و پوستر فراخوانی هرکدام از آنها نیز چاپ شده است که در کل جزیره توزیع خواهد شد.
به گفته وی برای اولین بار در این نمایشگاه و جشنواره به مقوله هایی مانند عکس های آیینی، پوشش سنتی بانوان جزیره، اشعار قرآنی، شهدا، خیر یا وقف قرآن و چند مقوله دیگر به صورت ویژه پرداخته خواهد شد.
مشاور و مدیر اجرایی این نمایشگاه و جشنواره قرآنی نیز در این نشست از همکاری و مشارکت افزون بر 70دستگاه فرهنگی، اجرایی و اقتصادی با این رویداد فرهنگی قرآنی در قشم خبر داد.
ˈمحمد تقی حق بینˈ مهم ترین هدف این نمایشگاه و جشنواره قرآنی را تاثیرگذاری قرآن کریم در زندگی مردم براساس فرمایشات مقام معظم رهبری دانست و گفت: امسال برای ارتقاء کیفیت این رویداد بزرگ قرآنی، افزون بر 9نفر از داوران بین المللی حفظ و قرائت قرآن کریم در آن حضور خواهند داشت.
وی با تشکر از مساعدت بی شائبه ائمه جمعه شیعه و اهل تسنن شهرها و روستاهای جزیره قشم به نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم در دوره های گذشته، خواستار تداوم این همکاری در پنجمین دوره این رویداد فرهنگی و قرآنی در قشم شد.
حجت الاسلام احمد غلامی رییس اداره تبلیغات اسلامی و حجت الاسلام سعید آزادی مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی شهرستان قشم، شیخ عبدالرحمان عقیلی مسئول دارالقرآن روستای کوشه از توابع بخش مرکزی این شهرستان و تنی چند از مدیران و مسئولان منطقه آزاد و شهرستان قشم هم درخصوص ابعاد مختلف نمایشگاه و جشنواره قرآنی در این نشست مطالبی را مطرح کردند.
پنجمین نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم، معاونت های فرهنگی، هنری و قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از ادارات، موسسات و انجمن های تخصصی هنری مستقر در قشم و خارج از قشم همراه با اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و چند تشکل، کانون، مجتمع تجاری و رسانه ها توسط مدیریت ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم ازچهارم تا چهاردهم مرداد ماه امسال در قشم برگزار می شود.




شناسه خبری: 29448

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو