توجه به مسائل فرهنگی و هنری در ارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29437
ساعت 13:06 يکشنبه 25 خرداد 1393
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در جشن نیمه شعبان با تاکید بر لزوم تبیین و نهادینه سازی ارزش های فرهنگی و دینی در جامعه گفت: یکی از راه های تحول در ارس توجه به مسائل فرهنگی و هنری است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محسن خادم عرب باغی در جمع هزاران نفر از شرکت کنندگان در جشن نیمه شعبان در آمفی تئاتر پارک کوهستان ارس گفت: باید با رفتار، کردار و منش خودمان موقعیت را برای ظهور حضرت مهدی(عج)فراهم نمائیم.
عرب باغی از اجرای برنامه های شاد و مفرح فرهنگی و هنری بصورت دوره ماهانه در منطقه آزاد ارس خبر داد و با بیان اینکه لازمه ترقی یک جامعه وجود روحیه های شاد در انسان های فعال در آن است گفت: محیط های ماتم زده و غم انگیز نه زمینه ای برای توسعه داشته و نه افراد آن جامعه قدرت ایجاد تحول و پیشرفت را دارند.
وی با اشاره به دیدگاه های مثبت هیات های اقتصادی خارجی نسبت به آینده بسیار درخشان ارس در آینده بسیار نزدیک گفت: بدون استثناء تحول در این منطقه با همکاری همگانی صورت می پذیرد و مردم و سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی و صنعتی در ارس باید با برنامه های فرهنگی و هنری روحیه های شاد داشته و با انرژی بیشتر به فعالیت های توسعه ای بپردازند.
عرب باغی در ادامه با اشاره به موقعیت ارس در کشور گفت: خداوند موهبت های فراوانی برای استقرار یک منطقه اقتصادمحور در شمال غرب ایران در این منطقه عنایت کرده است و ارس باید با همدلی و همفکری مسیرهای توسعه را پرشتاب تر از قبل و همسو با تحولات جهانی طی کند.
وی ایران را سرزمینی با پیشینه تاریخی کهن و مردمانی متمدن با فرهنگ و هنر مترقی خواند و گفت: نباید نسبت به تمدن و فرهنگ کهن خودمان بی اعتنا باشیم.

رشد اقتصاد و صنعت ارس هدف برنامه های فرهنگی و هنری
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: برنامه ریزی های لازم برای رونق برنامه های فرهنگی و هنری جهت جلب رضایت مردم منطقه، گردشگران و سرمایه گذاران انجام شده است.
بهرام سرمست افزود:برنامه های تدوین شده در راستای اهداف و سیاست های کلان منطقه آزاد ارس یعنی رشد و کمک به توسعه اقتصاد و صنعت ارس بوده و اجرا خواهند شد.




شناسه خبری: 29437

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو