جزیره کیش به شهر اسکیت ایران تبدیل می‌شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29430
ساعت 13:29 شنبه 24 خرداد 1393
نایب رئیس فدراسیون جهانی اسکیت رول بال گفت: با توجه به پتانسیل ها و زیرساخت های مناسب جزیره کیش به شهر اسکیت ایران تبدیل می شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از مهر، آرش سلمان پور در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: فدراسیون اسکیت ایران در شهریور سال 1384 تاسیس شد. امروز می توانم بگویم بچه های ایرانی در رشته اسکیت استعداد و توانایی جهانی شدن را دارند که یکی از برنامه های ما ایجاد شهر اسکیت برای نخستین بار در جزیره کیش است. زیرساخت های آن با احداث دو پیست در جزیره کیش آغاز شده است.

سلمان پور استعداد کودکان، نوجوانان و جوانان ایران را در آسیا و جهان کم نظیر دانست و به وضعیت کنونی اسکیت در کشورمان اشاره کرد و اظهارداشت: با توجه به استقبال بسیار گسترده مردم به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان از ورزش اسکیت این ورزش مهیج و تفریحی و حتی هنری رو به پیشرفت است.
وی با بیان اینکه امروز ورزش اسکیت نیاز به حمایت های زیر ساختی دارد، اظهارداشت: فرهنگ سازی از سنین کودکی در رشته اسکیت و ساخت و تجهیز پیست های مدرن در سراسر کشور حتی نقاط محروم استعدادهای این رشته را می توان بخوبی شناسایی کرد.
وی به برگزاری مسابقات لیگ داخلی و شرکت در مسابقات بین المللی اشاره کرد و افزود: جزیره کیش می تواند میزبان مسابقات بین المللی آسیایی و جهانی باشد. از این رو می توانی در رشته های مختلف ورزش اسکیت تا حرفه ای شدن مطرح شویم.
نایب رئیس فدراسیون آسیایی اسکیت رول بال به مسابقات لیگ داخل کشور اشاره کرد و بیان داشت: هر ساله شاهد برگزاری مسابقات و لیگ ها در سطح ایران هستیم و تیم های ملی کشور نیز در 8 رشته تشکیل می شود که شامل رشته های سرعت، ماراتن رول بال، هاکی، ورزش های مهیج اسکیت است و این تیم ها راهی مسابقات آسیایی و حتی جهانی می شوند اما باید فراتر و حرفه ایی تر عمل کنیم ما هیچ چیز برای جهانی شدن ورزش اسکیت کم نداریم.
سلمان پور تصریح کرد: با توجه به اینکه از سال 2009 میلادی تا کنون نایب رئیسی چند فدراسیون آسیایی و جهانی را بر عهده دارم و مسئولیت برگزاری 2 دوره مسابقات جهانی رول بال در هندوستان و آفریقا را در کارنامه تجربیات خودم دارم می توانم از این پتانسیل به نفع ایران در زمینه برگزاری مسابقات، دعوت از مسئولان رده اول و بالای آسیایی و جهانی استفاده کنم و پل ارتباطی بین فدراسیون و کمیته ملی المپیک ایران با دنیای بین الملل در زمینه ورزش اسکیت باشم که در دیدار با وزیر ورزش و بهرام افشارزاده دبیرکل المپیک مقدمات آن فراهم شده است.
عضو و نماینده رسمی فدراسیون جهانی ورزش های رولر کشور ایتالیا با بیان وضعیت کنونی ورزش اسکیت در کشورمان گفت: تغییرات اساسی به ویژه در انتخابات ریاست فدراسیون اسکیت رخ داده است و انتخابات کادر تخصصی جدید زیر نظر دکتر فریبا محمدیان مدیریت می شود و از انرژی، توانایی و پتانسیل بالایی نیز برخوردار است. سیاست وی تا به امروز در زمینه زیرساخت ها و پیشرفت و حتی مدیریت زیر بنایی در اسکیت موفقیت آمیز بوده است در واقع می توان اذعان کرد بسترهای این ورزش مهیج و پر طرفدار در تهران فراهم شده است.
این مربی و اسکیت باز حرفه ای جهانی کشورمان افزود: مقدمات کار آموزش اسکیت در سنین مختلف در جزیره کیش با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش آغاز شده است که می توانیم در آینده نزدیک میزبان برگزاری مسابقات داخلی و بین المللی اسکیت در رشته های مختلف را در جزیره کیش امکان پذیر کنیم و حتی روزانه شاهد حضور توریست های بین المللی و ورزشکاران بزرگ در رشته های مختلف اسکیت در جزیره کیش نیز باشیم.
کاپیتان تیم ملی اسکیت کشورمان در مسابقات 2005 تایلند در ادامه خاطرنشان کرد: تا کنون چهار دوره آموزش مربیگری برگزار کرده ام و در مجموع 20 مربی زن و مرد را جهت آموزش تخصصی از پایه تا پیشرفته را آماده داده ام و تلاش خود را در جهت همگانی کردن ورزش اسکیت و جایگزینی آن با وسایل نقلیه عمومی با حمایت و همکاری سازمان منطقه آزاد کیش و بخش خصوصی در جزیره کیش مطرح خواهیم کرد.
وی اظهار داشت: به عشق وطنم و جزیره کیش که شروع آغاز کارم در ایران بود آمدم تا هر چه آموختم و تجربه کسب کردم در اختیار کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان حتی تا سن 75 سال قرار دهم و این ورزش مهیج را به عنوان یک ورزش تفریحی، هنری و با کار آیی و سرعت بالا در کارهای تلویزونی، سینمایی، هلال احمر، نیروهای انتظامی، آتش نشانی و حتی پیک توزیع هر کالایی بدون مصرف سوخت در کیش و کشور مطرح کنم.
نایب رئیس فدراسیون ورزش های مهیج آسیا به مسابقات اسکیت اتنخابی تیم ملی کشورمان اشاره کرد و اظهارداشت: در مسابقات انتخابی تیم ملی در پیست تابان تهران در بین 140 نفر اسکیت باز از سراسر کشور مقام اول را بدست آوردم وبه عنوان کاپیتان تیم ملی ایران به همراه میلاد اژدری راهی مسابقات قهرمانی المپیک آسیایی 2005 داخل سالن در کشور تایلند شدم وعضو 10 نفره برتر اسکیت آسیا انتخاب شدم در پایان مسابقات تایلند با پیشنهاد مسئولین کشور کویت برای اقامت وملیت کویتی روبرو شدم که این پیشنهاد را نپذیرفتم ودرهمان سا ل به امارات متحده عربی وکشور دوبی رفتم وبنیان گذار ورزش اسکیت د ردوبی شدم که درحال حاضر مسئولیت آن را برادرم هادی سلمان پور بر عهده دارد.



شناسه خبری: 29430

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو