اولين نشست شوراي راهبردي شركت هاي دانش بنيان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29384
ساعت 17:06 سه شنبه 20 خرداد 1393
اولين نشست شوراي راهبردي شركت هاي دانش بنيان در محل دبيرخانه شورا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي دبيرخانه شوراي عالي مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، این نشست به ریاست حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی زم معاون فرهنگی دبیرخانه شورای عالي مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و جمعي از مديران فرهنگي و متخصصين اين رشته برگزار شد.
معاون فرهنگی دبیرخانه شورای عالي مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ابتداي اين نشست گفت: در مناطق آزاد بايد نقطه عمل را پيدا كنيم و آن هم دست اهل تخصص و تجربه است كه متكي به دانش و منش صحيح در اين راه هستند.
حجت الاسلام  والمسلمین محمدعلي زم افزود: در سبد برنامه ريزي جهاني، ديگران براي ما برنامه ريزي كرده اند، نه فقط براي كشور ما بلكه براي بخش وسيعي از دنيا.
او ادامه داد: اين جوامع هرجا كه ردي از دانش، آباداني و نخبگي وجود دارد به گونه اي شرايط را بهم  مي ريزند و نخبگان را از يك مسير مستقيم پنهاني از كشور خارج مي كنند و به سهم خودشان مي افزايند و از سهم ما مي كاهند.
معاون فرهنگی دبیرخانه شورا اظهار داشت: نگاه به مقوله دانش و پيوند آن با اقتصاد و اقتصاد دانش بنيان كه در سال هاست مورد توجه نظام، خصوصا مقام معظم رهبري قرار گرفته است و اعتباراتي را به آن اختصاص داده اند؛ ولي در عمل چيزي محقق نشده است و تنها جايگاه هايي بسيار نامحسوس در كلان اقتصادي كشور شکل گرفته اند.
حجت الاسلام والمسلمین زم در خصوص هدف از تشكيل شوراي راهبردي شركت هاي دانش بنيان گفت: به نظر مي رسد بخشي از مشكلاتي كه در سر راه شركت هاي دانش بنيان وجود دارد به سيستم بوروكراسي پوسيده حاكم بر جريان اجرايي كشور مربوط است. اساسا نقش و فلسفه  مناطق آزاد اين است كه اگر چيزهايي تحقق يافتني است بتواند آن را بدور از سلسله مراتب نظام بروكراسي به مرحله ظهور و عمل برساند. گرچه مشكلات خاصي در اين مناطق وجود دارد كه به تبع آن بايد مشكلات را شناسایي و برطرف كرد.
او در پايان افزود: براساس وظايف اداري و سازماني و هم انگيزه هاي شرعي، شخصي، الهي و معنوي كه در وجودمان است لازم ديديم در برهه اي كه مسئوليتي به ما محول شده است بتوانيم گام هايي را در جهت پيدا كردن افراد با استعداد، با انگيزه و صاحب دانش و ايده و برندهايي كه بتواند در اين مناطق محقق شوند را بيابيم و كمك كنيم چيزهايي در مناطق شكل بگيرد كه در كلان كشور هم تاثير گذار باشد و بتوان به عنوان الگو در داخل از آن استفاده كرد.
در ادامه اين نشست مديرفرهنگي دبيرخانه شوراي عالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در خصوص اهداف تشكيل شوراي راهبردي شركت هاي دانش بنيان گفت: اين شورا به منظور اجرايي كردن فرامين مقام معظم رهبري خصوصا در بند 11 اقتصادي مقاومتي (توسعه حوزه عمل مناطق آزاد و ويژه اقتصادي) و تكيه بر دستور كلي ايشان در زمينه قانونمند كردن بندهاي مقاومتي ايجاد شد.
شادنوش ادامه داد: در پيروي از فرامين معظم له در زمينه انتقال فناوري هاي پيشرفته به منظور تامين نيازهاي ضروري جامعه اسلامي و ايجاد شركت هاي دانش بنيان و استفاده بهينه و كامل از فرهنگ در اين رابطه اين نشست را برگزار كرديم.
او افزود: در نشست امروز تصميمات بسيار خوبي گرفته شد كه اميدواريم در آينده نزديك با ديد بسيار مثبت رياست محترم دبيرخانه شورا و معاونين ايشان در اجرايي كردن اين خواسته ها موافق باشيم.

** گزارش تصویری مرتبط 

 

 

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو