از تعاونی های حمل و نقل روستایی قشم حمایت می شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29358
ساعت 11:02 دوشنبه 19 خرداد 1393
نشست بررسی زیرساخت های گردشگری روستایی قشم با حضور سرپرست اداره كل گردشگری سازمان منطقه آزاد ، رییس اداره شهر و راه سازی و نماینده فرماندار قشم ، بخشدار بخش شهاب و شوراهای اسلامی و دهیاری روستاهای قشم در سالن اجتماعات مركز بین المللی رشد قشم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، عبدالجواد كمالی در این جلسه گفت: اجرای طرح های توسعه و ایجاد زیرساخت ها در جزیره بنا به پیام مقام معظم رهبری در سال 93 مبنی بر عزم ملی و مدیریت جهادی خوشبختانه با تعامل منطقه آزاد  و شوراها و دهیاری های جزیره این عزم ایجاد شده است.
سرپرست اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: تامین زیرساخت های عمومی روستاهای غرب جزیره بویژه احداث جاده گردشگری مسیر نقاشه به نمكدان و راه اندازی خط اتوبوس و حمل و نقل عمومی قشم – باسعیدو در دستور كار منطقه آزاد قشم قرار دارد .
وی با اشاره به مشاركت مردم و شوراها در اجرای طرح های توسعه جزیره اظهار داشت: با اجرای طرح جاده نقاشه – نمكدان مسیر دسترسی مردم غرب جزیره حداقل 30 كیلومتر نزدیكتر و آسان تر خواهد شد كه با اعتبارات سازمان منطقه آزاد  و كمك های سرمایه گذاران بخش خصوصی و خیرین و تعامل شوراها و بخشداری ها اجرایی خواهد شد .
كمالی تصریح كرد : اداره كل گرشگری منطقه آزاد قشم آمادگی  این را دارد كه مجوزهای لازم را جهت تاسیس تعاونی حمل و نقل گردشگری در مسیر 125 كیلومتری باسعیدو را با هدف تكریم شهروندان قشمی و رفاه حال مردم و مسافران و گردشگران صادر نماید.
سرپرست اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در پایان با اشاره به همكاری اداره راه و شهرسازی قشم گفت: طرح مطالعاتی جاده دسترسی نقاشه – نمكدان انجام و در سال جاری این پروژه آغاز خواهد شد و همچنین موضوع روكش آسفالت و بهسازی مسیر دسترسی جاده قشم – باسعیدو در دستور كار قرار دارد.
در ادامه جلسه میرداد میردادی رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان قشم گفت : جاده های غرب جزیره استاندارد های لازم را نداشته و باید علاوه بر توسعه زیرساخت های دسترسی در غرب جزیره، طرح استاندارد سازی زیرساخت ها در اولویت قرار بگیرد.
وی افزود: خیرین علاوه بر مشاركت در اجرای طرح های مدرسه و مسجد سازی می بایست در طرح های جاده سازی و ایجاد زیرساخت های جاده ای هم مشاركت كنند.
میردادی با اشاره به مسیرهای دسترسی غرب جزیره و نیاز به روكش آسفالت تصریح كرد: مسیر دسترسی روستای  كانی به سلخ به میزان 26 كیلومتر و مسیر جاده نقاشه تا سلخ به میزان 11 كیلومتر نیازمند زیرسازی و آسفالت است، كه خوشبختانه با نگاه ویژه سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم و اداره كل گردشگری این سازمان این امر میسر خواهد شد.
در ادامه جلسه بخشدار شهاب و مسوول دفتر فنی فرمانداری شهرستان قشم و دهیاران غرب جزیره نقطه نظرات و دیدگاه های خود را در زمینه ایجاد وتوسعه زیرساخت های جاده های  دسترسی غرب جزیره بیان داشتند .

در پایان به پاس تلاش های دهیاران و شوراها در ایام نوروز 93 كه با سازمان منطقه آزاد قشم همكاری داشته اند لوح سپاس به آنها اهداء شد.

 

 

 

شناسه خبری: 29358

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو