احداث یک باغ راه از دروازه های هفت شهرایران در کیش

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29350
ساعت 13:28 يکشنبه 18 خرداد 1393
مدیرعامل شرکت توسعه و سرمایه گذاری کیش از احداث یک باغ راه به طول چهارکیلومتر با عرض شناور و احداث دروازه های هفت شهر به صورت نمادین در آن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایرنا، بهبود بهی زاده روز شنبه در گفت وگواختصاصی با خبرنگار ایرنا در مورد یکی از شاخص ترین پروژه های در دست احداث این مرکز اظهار داشت : قرار است باغ راهی دریکی از مناطق دارای فضای سبز کیش ایجاد شود.
وی افزود: دراین طرح که با سرعت و ظرف چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید دروازه های هفت شهر معروف و تاریخی همچون تهران ، کرمان ، کرمانشاه ، خرم آباد ، اصفهان ، شیراز و یزد در این محل احداث می شود.
بهی زاده ادامه داد: در هر یک از دروازه ها سمبل معروفی از همان شهر در قالب رستوران یا مکان تفریحی ساخته می شود، به عنوان نمونه رستورانی به نام فلک الافلاک برای خرم آباد ، شمس العماره به عنوان سمبل تهران و باغ ماهان برای کرمان در دستور کار است .
وی با بیان اینکه در کیش پنج باغ راه دیگر وجود دارد که می توان از آن ها در ایجاد اماکن گردشگری استفاده کرد افزود: نور پردازی ، مبلمان شهری خاص ، فضای بازی کودک ، پیست دوچرخه سواری و استراحتگاه های خاص از مواردی است که در این باغ راه برای ساخت در نظر گرفته شده است .
معاون سازمان توسعه و سرمایه گذاری در مورد هزینه راه اندازی این طرح گفت : با توجه به اینکه فضای سبز مورد نظر تامین شده ،نیازی به هزینه زیادی نخواهد بود و بیشترین هزینه صرف مسائل عمرانی می شود.
وی تاکید کرد: در شرایط کنونی موضوع نگهداری فضای سبز برای ما مطرح است و با توجه به گرمای پیش رو از اواخر خرداد تا اوایل مهر با کمبود هفت هزار متر مکعبی آب به منظور آبیاری و نگهداری این فضا روبرو هستیم وامیدواریم با تمهیدات در نظر گرفته شده و قرار گرفتن مرکز آب شیرین در مدار آبرسانی این نقیصه را برطرف سازیم.

وی در مورد زمان بهره برداری شهروندان از این طرح گفت : این باغ راه در قالب پارک تفریحی خواهد بود و احتمالا ظرف سه ماه آینده به بهره برداری برسد و پس از آماده شدن طرح شهروندان می توانند از اماکن دیدنی استفاده کنند. این مقام مسوول در سازمان منطقه آزاد کیش احداث پروژه هایی از این دست را در جذب گردشگران داخلی و خارجی بسیار مهم دانست.



شناسه خبری: 29350

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو