نمایشگاه صنایع دستی گیلان در منطقه آزاد انزلی برگزار می شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29343
ساعت 18:55 شنبه 17 خرداد 1393
همزمان با روزجهانی صنایع دستی، نمایشگاه صنایع دستی استان گیلان از بیستم لغایت بیست و ششم خردادماه جاری توسط سازمان منطقه آزاد انزلی در محدوده تجارت و گردشگری منطقه برپا می شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در این نمایشگاه، هنرمندان فعال در حوزه های گوناگون صنایع دستی نقاط مختلف استان گیلان در فضایی به مساحت یک هزار مترمربع و در قالب 30 غرفه اقدام به عرضه هنر اصیل استان می کنند.
حمایت از هنرمندان صنایع دستی گیلان، آشنایی مردم استان و گردشگران با توانمندی ها و ظرفیت های این صنعت در یک فضای نمایشگاهی و گام برداشتن در مسیر تجاری سازی صنایع دستی با هدف افزایش میزان علاقه مردم فعّال در این حوزه از جمله مهمترین دلایل و اهداف برگزاری نمایشگاه صنایع دستی استان گیلان عنوان شده است.
آموزش دیگر حرفه های صنایع دستی گیلان به فعالان صنایع دستی بومی محدوده منطقه (حصیر بافی) از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه از سوی معاونت فرهنگی هنری اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی است .
این گزارش می افزاید آموزش عمومی صنایع دستی از سوی چهار نفر از هنرمندان حاضر در این نمایشگاه به بازدیدکنندگان به منظور ایجاد علاقه و آشنایی با ظرفیت های این صنعت در بهبود اقتصاد خانوار از بخش های جنبی نمایشگاه صنایع دستی استان گیلان در منطقه آزاد انزلی است.
این نمایشگاه از ساعت 17 الی 22 در طبقه همکف مجتمع تجاری ستاره شمال از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی و با همکاری سازمان میراث فرهنگی گردشگری صنایع دستی و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گیلان برگزار می شود.
نقاط مختلف گیلان صنایع دستی متنوعی را تولید می کنند که از آن جمله می توان به سفالگری ، حصیربافی ، رشتی دوزی ، چادر شب بافی ، بامبوبافی ، صنایع چوبی ، گلیم بافی ، میناکاری ، نمدبافی، منبت کاری ، چموش دوزی اشاره کرد.
منطقه آزاد انزلی از مناطق آزاد هفت گانه ایران و تنها منطقه آزاد حاشیه دریای خزر است .
معافیت مالیاتی بیست ساله، صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی تا 100 درصد، بخشودگی عوارض گمرکی یرای واردات دستگاه، مواد اولیه برای واحدهای صنعتی، عدم نیاز به روادید برای سرمایه گذاران و گردشگران خارجی، صدور مجوز اقامت تا پنج سال برای خارجی ها و ثبت شرکت در کمتر از یک روز از مهمترین مزایای این منطقه است.




شناسه خبری: 29343

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو