ساخت نماد و نخستین موزه کیش تا پایان امسال

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29335
ساعت 13:05 شنبه 17 خرداد 1393
نماد و موزه جزیره کیش تا پایان سال جاری ساخته خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، با توجه به توسعه صنعت گردشگري در جزيره كيش و نياز به گسترش مراكز فرهنگي، مراحل ساخت نخستین موزه جزیره کیش که از ابتدای امسال آغاز شده است تا پایان سال به اتمام می رسد.
بر اساس این گزارش موزه و نماد شهری کیش یک مجموعه فرهنگی، تفریحی و سیاحتی است که از دو بخش اصلی تشکیل شده و درسایت موزه کیش به وسعت 61 هکتار واقع در ساحل غربی جزیره حد فاصل کشتی یونانی و کلبه هور در حال ساخت است .
به گفته خشايار نیکزاد معاون عمران و ترافیک شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش این نماد یک سازه بتونی به طول 50 متر است که به شکل دو صدف و مرواریدی در میان آن طراحی شده است.
در قسمت پایین نماد، موزه کیش در یک طبقه به وسعت 3500 متر مربع  ساخته خواهد شد که شامل 4 سالن گالری، آمفی تئاتر ، بخش اداری، کافی شاپ و کارگاه آموزشی است.
نیکزاد افزود: در محوطه دور نماد کیش، پیست دوچرخه به عرض 4 متر و به طول 3 کیلومتر و بخشی به عنوان شاتل به عرض 6 متر و طول 2750 متر اجرا شده است.
معاون عمران و ترافیک شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش همچنین از برگزاری مناقصه ای در خصوص تأسیسات آب و برق رسانی این بنا خبر داد و ابراز امیدواری کرد این مجموعه گردشگری تا پایان سال 93 به بهره برداری برسد.
شایان ذکر است این پروژه به همت معاونت عمران و ترافیک شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش با هدف ایجاد جاذبه برای سرمایه گذاری در بخش غربی جزیره و ایجاد تعادل در تراکم و توزیع امکانات سیاحتی جزیره اجرا شده است.      




شناسه خبری: 29335

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو