بررسی راهکارهای توسعه گردشگری مذهبی در ارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29317
ساعت 14:56 سه شنبه 13 خرداد 1393
نحوه برگزاری تورهای ارس گردی با محوریت کلیساهای تاریخی منطقه آزاد ارس در نشست مشترک معاون فرهنگی اجتماعی گردشگری منطقه آزاد ارس با خلیفه کل ارامنه آذربایجان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، بهرام سرمست در حاشیه این نشست اظهار داشت: باتوجه به زمینه مناسب برای جذب گردشگران داخلی و خارجی جهت بازدید از جاذبه های تاریخی و فرهنگی این منطقه نشست مشترکی با حضور اسقف گریگور چیفتچیان خلیفه کل ارامنه آذربایجان برگزار گردید.
وی ضمن استقبال از برگزاری تورهای گروهی از كشور ارمنستان، از آمادگی سازمان منطقه آزاد ارس برای هماهنگی برگزاری تورهای زیارتی در فصل تابستان خبر داد.
دکتر بهرام سرمست افزود: برنامه ریزی جهت برگزاری برنامه اختصاصی در کلیساي سنت استپانوس در شهریور ماه سال جاری، اجراء تورهای گروهی به مقصد کلیساهای دره شام و برگزاري هفته فرهنگی ارس در کشور ارمنستان از دیگر مباحث مطرح در این نشست مشترک بود.
معاون فرهنگي، اجتماعي و گردشگري سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به ظرفيت هاي متنوع منطقه جهت ميزباني از گردشگران با علايق مختلف، برنامه ريزي دقيق براي توسعه بازار گردشگري ارس و استفاده از پتانسيل اقليت هاي ديني براي گسترش گردشگري فرهنگي را جزو برنامه هاي سالجاري اين سازمان عنوان کرد.
در ادامه جلسه اسقف گريگور چيفتچيان از تلاش هاي سازمان منطقه آزاد ارس به خاطر كمك به مرمت و احياء كليساهاي تاريخي مستقر در محدوده منطقه تقدير و تشكر نمود و آمادگي خود را براي برقراري و گسترش تعاملات فرهنگي و هنري اعلام کرد.
كليساي سنت استپانوس به عنوان نهمين اثر ايران در فهرست آثار ميراث فرهنگي يونسكو در محدوده منطقه آزاد ارس قرار گرفته است.





شناسه خبری: 29317

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو