توسعه پایدار مناطق آزاد كشور با عملکرد تاثیر گذار شوراهای فرهنگی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29315
ساعت 14:33 سه شنبه 13 خرداد 1393
عملکرد شورای فرهنگی در منطقه آزاد قشم می تواند تاثیری شگرف بر روند توسعه پایدار مناطق آزاد كشور بگذارد و در صورت موفقیت، بهترین الگو برای سایر مناطق کشور خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مهدی شادنوش در اولین نشست شورای فرهنگی منطقه آزاد قشم در مرکز بین المللی رشد، با تشریح اهداف و وظایف این شورا و با اشاره به حضور امام جمعه قشم در ترکیب این شورا بر مشروعیت و قانونی بودن آن تاکید کرد و گفت: عملکرد این شورا می تواند تاثیری شگرف بر روند توسعه پایدار مناطق آزاد كشور بگذارد و در صورت موفقیت، بهترین الگو برای سایر مناطق کشور خواهد شد.
مدیر امور فرهنگی دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد گفت: بدون مجوز و مصوبه این شورا اجرای هرگونه برنامه فرهنگی در مناطق آزاد ممنوع است.
شادنوش افزود: هیچ مرجع حقیقی و حقوقی نمی تواند مانع اجرای یک برنامه فرهنگی هنری دارای مجوز از شورای فرهنگی مناطق آزاد شود.
به گفته وی تشکیل شورای فرهنگی مناطق آزاد در قانون تشکیل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مصوب مجلس شورای اسلامی پیش بینی شده و تاکنون در سه منطقه آزاد کیش، چابهار و اروند نیز تشکیل شده و قشم چهارمین منطقه آزاد كشور است که این شورا در آن تشکیل می شود.
مدیر امور فرهنگی دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد در بخش دیگری از سخنان خود وضعیت فرهنگی و اجتماعی قشم را بسیار مناسب و مساعد خواند و از اعضای شورای فرهنگی این منطقه خواست با استفاده از همه ظرفیت های قشم، این وضعیت را بیش از پیش به سمت تعالی و ارتقاء هدایت کنند.




گالری تصاویر

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو