شورای فرهنگی منطقه آزاد قشم تشکیل شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29314
ساعت 14:23 سه شنبه 13 خرداد 1393
شورای فرهنگی منطقه آزاد قشم با حضور مدیر امور فرهنگی دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد، سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم، امام جمعه قشم و جمعی از مسئولان و فعالان فرهنگی منطقه بطور رسمی در قشم تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، دبیر این شورا هدف از تشکیل این شورا را گسترش و ترویج مبانی فرهنگی و اخلاقی اسلام و مطالعه دائمی و مستمر وضعیت فرهنگی منطقه آزاد قشم اعلام کرد و گفت: ارائه پیشنهاد در مورد فعالیت ها و برنامه های اسلامی فرهنگی و اعلام نظر در خصوص پیشنهادهای فرهنگی متقاضیان از دیگر اهداف این شورا بشمار می رود.
حجت الاسلام علی ملانوری بیان داشت : نظارت بر حسن اجرای مصوبات و عملکردها، ایجاد هماهنگی و وحدت رویه بین سازمان های مسئول در امور فرهنگی و ارزشیابی عملکرد فرهنگی، در زمره اهداف های تعیین شده این شورا است.
به گفته وی برنامه ریزی و تعیین خط مشی و تدوین ضوابط و مقررات موردنیاز برای انجام امورفرهنگی و همچنین اتخاذ تدابیر لازم اجرای سنت الهی امر به معروف و جلوگیری از وقوع تخلف به ویژه در امر محرمات و منکرات هم به عنوان یکی از اهداف مهم این شورا تعیین شده است.
سرپرست معاونت فرهنگی، امور اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، با اشاره به اینکه این شورا تنها مرجع مسئول مطالعه و تحقیق درباره مسائل فرهنگی منطقه بوده و مقررات و دستورالعمل های لازم فرهنگی را به سازمان ها و نهادهای مربوطه ابلاغ و فعالیت های فرهنگی را در منطقه نهادینه می کند، به تشریح وظایف 24گانه آن پرداخت و گفت: این وظایف بطور عمده در خصوص تورها، آژانس ها، هتل ها، غرفه ها، انتشاراتی ها، رسانه ها، تبلیغات، تفریحات سالم، مناسبت ها، نحوه واردات محصولات فرهنگی، نامگذاری ها و امثال اینها تعریف شده است.
ملانوری اعضای این شورا را متشکل از 18نفر شامل 14نفر از مسئولان منطقه و چهار نفر از شخصیت های فرهنگی(دو نفر آقا و دو نفر خانم) به انتخاب مدیرعامل سازمان به عنوان رییس این شورا اعلام کرد.








شناسه خبری: 29314

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو