اولین جلسه شورای توسعه گردشگری قشم برگزار شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29313
ساعت 14:15 سه شنبه 13 خرداد 1393
نخستین جلسه شورای توسعه گردشگری منطقه آزاد قشم با حضور مدیر گردشگری دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و جمعی از فعالان و نخبان صنعت گردشگری قشم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، علیرضا رحیمی مدیر گردشگری دبیرخانه شورای هماهنگی منطقه آزاد  و ویژه اقتصادی كشور در این نشست گفت: هدف از راه اندازی شورای توسعه گردشگری در مناطق آزاد بهره گیری از دانش و تجربه فعالان و سرمایه گذاران و نخبگان گردشگری در زمینه اجرای طرح های توسعه گردشگری است.
وی با اشاره به لزوم بازنگری و بروز رسانی طرح جامع گردشگری قشم اظهار داشت: در طرح جامع سئوكو و طرح گردشگری KPMG  ظرفیت های بسیاری برای گردشگری جزیره قشم طراحی شده كه نیازمند بازنگری و به روز رسانی است.
رحیمی افزود: تعامل بخش خصوصی با بخش دولتی راهگشای توسعه گردشگری در مناطق است و منطقه آزاد قشم می توند پایلوت طرح های توسعه محور باشد.
وی ادامه داد: تصویر مردم و مسافران از قشم عوض شده و اگر در سالیان گذشته قصد سفر به قشم صرفاَ خرید ارزان بود ، طی سالیان اخیر هدف از سفر به قشم گردش و تفریح و بازدید از جاذبه های طبیعی و بكر این جزیره است.
عبدالجواد كمالی سرپرست اداره كل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری قشم در این راستا گفت شورای توسعه گردشگری قشم به عنوان شورای سیاست گذاری و اتاق فكر صنعت گردشگری با حضور فعالان، نخبگان و مدیران جامعه هتلداری و آژانس داران با هدف برنامه ریزی و هماهنگی طرح های توسعه گردشگری در جزیره قشم راه اندازی شد.
وی ادامه داد: این شورا به همت و ابتكار معاون فرهنگی اجتماعی دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد  راه اندازی شد كه تا كنون در منطقه آزاد قشم و ارس فعالیت این شورا آغاز شده است.
كمالی با اشاره به ظرفیت های گردشگری و اكوتوریسم قشم تصریح كرد: در حال حاضربهترین فرصت و ظرفیت برای احداث هتل ، مجتمع های گردشگری و تفریحات دریایی در قشم وجود دارد.
وی با تاكید بر حمایت سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم  از طرح های توسعه گردشگری بیان داشت : حمایت از سرمایه گذاران و فعالین گردشگری در جزیره قشم در دستور كار سازمان منطقه آزاد قرار دارد و توسعه گردشگری از حمایت ویژه دكتر شعبانی فرد برخوردار است.
در ادامه جلسه ، مدیران جامعه هتلداران ، جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و جمعی از فعالین گردشگری قشم به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود در توسعه گردشگری قشم پرداختند.





آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو