جشنواره جام جهانی در کیش برگزار می شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29268
ساعت 13:38 شنبه 10 خرداد 1393
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به همزمانی برگزاری جشنواره تابستانی کیش و حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی برزیل، گفت: جشنواره جام جهانی برای خانواده ها و گردشگران در کیش برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محمد محب خدایی با بیان اینکه جشنواره تابستانه کیش در 5 بخش با موضوعات مختلف در دوره های زمانی متنوع برگزار می شود، ادامه داد: اولین جشنواره تابستانه کیش همزمان با مسابقات جام جهانی فوتبال از 22 خرداد ماه آغاز شده و تا 23 تیرماه ادامه دارد. 
محب خدایی با اشاره به اینکه در این فستیوال برنامه های متنوعی شامل ورزش های فوتبالی مانند فوتبال دستی، فوتبال در آب، پیاده روی با توپ، فوتبال  ساحلی، مسابقه گزارشگر، پیش بینی شده است، ادامه داد: این مسابقات از جایزه ویژه ای برخوردار بوده و سکوهای ویژه ای در فضاهای تفریحی مانند کشتی یونانی یا اسکه تفریحی برای این موضوع پیش بینی شده است. 
به گفته او به این منظور کتابچه ای  طراحی و چاپ شده که گردشگران می توانند ریز اطلاعات جام جهانی و تیم های شرکت کننده را از این طریق دریافت کنند.
محب خدایی از طراحی شوت بال و فوتبال گل کوچک در بازارها خبر داد و گفت: پخش فوتبال و مسابقات جام جهانی از ویدئو وال های بزرگ یکی دیگر از برنامه های فستیوال جام جهانی کیش است. 

به گفته او در فرودگاه تعداد قابل توجهی عروسک های تن پوش در زمینه فوتبال توزیع شده است و علاوه بر این مسابقه روپایی در این فضاها برگزار می شود و همزمان دو  پیشکسوت فوتبال آلمان نیز در زمان های مختلف نیز در کیش حضور دارند. 

محب خدایی با بیان اینکه بررسی عملکرد مناطق آزاد کیش در برگزاری جشنواره های گردشگری تابستانه در سال های گذشته، نشان می دهد که در این زمینه به تکرار رسیده ایم، ادامه داد: این جشنواره به منظور جذب گردشگر برگزار شده و به همین خاطر در برنامه ریزی های جدید باید به سلایق و علایق گردشگران در زمان های مختلف توجه داشت.
او با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا جزیره کیش را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری خانواده ها معرفی کنیم، افزود: در جشنواره های تابستانه کیش اجرای برنامه های متنوع، مختلف و همخوان با سلایق اعضای خانواده را مد نظر قرار داده و به دنبال بهینه سازی  در این زمینه هستیم.
به گفته محب خدایی تجربه سالهای گذشته نشان داده فضای جشنواره ها از یک متد یکنواخت تبعیت کرده، گفت: برای گردشگران سفر به کیش در فصل تابستان یا پاییز تفاوتی نداشته و تمامی برنامه ها به یک جنگ شبانه و مراسم قرعه کشی ختم شده بود.
به گفته معاون گردشگری سازمان مناطق آزاد کیش عامل سفر در مباحث گردشگری بسیار مهم است، گفت: در یک خانواده پدر و همسر خانواده عامل سفر محسوب می شود، در بحث های کارشناسی به این نتیجه رسیدیم که به چه شکل بتوانیم با اجرای برنامه های متنوع باعث شویم تا خانواده عامل سفر به جزیره کیش شوند. 
او با تاکید بر اینکه جشنواره تابستانه کیش به جشنواره های تابستانی کیش تبدل شده، گفت: این تغییر باعث شده تا ویژگی های این جشنواره ها را بیشتر کنیم.

به گفته او جشنواره به صورتی برنامه ریزی شده است که در مدت زمانی که مسافر در جریره کیش هست، بتواند از تمام فرصت های گردشگری این جزیره استفاده کرده و از تنوع برنامه ها به خوبی استفاده کنند. 

در خصوص  پیام رسانی در  مورد جشنواره کیش گردشگران می توانند از طریق سیستم پیامک 6122 استفاده کرده و هم در مسابقات شرکت کنند و هم اطلاعات گردشگری را از طریق این سامانه استفاده کنند.




شناسه خبری: 29268

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو