برگزاری نمایشگاه بزرگ قرانی قشم در ماه مبارک رمضان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29257
ساعت 09:21 شنبه 10 خرداد 1393
مدیر ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: پنجمین نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم با هدف بسترسازی مناسب فرهنگ قرآنی در قالب 30عنوان برجسته در ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایرنا، حجت الاسلام علی ملانوری افزود: این نمایشگاه و جشنواره ضمن استفاده از کلیه ظرفیت ها، موسسات و مراکز قرآنی کشور، افراد بومی را در جهت ایجاد اشتغال و انتقال تجربیات لازم بکار خواهد گرفت.
معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ایجاد توانمندی در بین علاقه مندان و فعالان حوزه قرآنی را از دیگر اهداف این نمایشگاه و جشنواره برشمرد و گفت: تفاوت اساسی این نمایشگاه و جشنواره قرآنی با ادوار گذشته، محدود نبودن آن به ایام برپایی نمایشگاه و برنامه ریزی جهت فعالیت آن طی مدت افزون بر 75روز از تاریخ اول شعبان لغایت پانزدهم شوال(9خرداد تا 21مرداد) است.
وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه و جشنواره قرآنی با احتساب ظرفیت های موجود منطقه، پس از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تهران، مهم ترین رویداد فرهنگی قرآنی کشور محسوب می شود، تصریح کرد: این رویداد با معرفی قابلیت های فرهنگی هنری جزیره قشم می تواند در بسترسازی مناسب فرهنگ قرآنی در سطح کشور و حتی کشورهای همجوار تاثیرگذار باشد.
مدیر ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم قرآن را کتاب هدایت و یگانه الگوی سعادت بخش انسان ها برای رسیدن به سر منزل مقصود دانست و گفت: این کتاب سراسر پند و حکمت، هماره کانون هدایت و سرچشمه علوم و فنون و هنرهای مختلف بوده و فرهنگ و تمدن اسلامی حاصل تامل و تدبر در کرانه های بی کران این کتاب بوده است.
حجت الاسلام ملانوری در بخش دیگری از این گفت و گو به تشریح عناوین پنجمین نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم پرداخت و مسابقات قرائت و حفظ قرآن، تواشیح و اناشید، سرودن اشعار قرآنی، انتخاب بهترین سفره عید فطر و مسابقه عکاسی را از جمله عناوین مربوط به مسابقات این رویداد مهم فرهنگی قرآنی اعلام کرد.
وی برگزاری کارگاه های آموزشی مربوط به قرائت و حفظ قرآن، تواشیح و اناشید و آموزش سفالگری را از دیگر عناوین این نمایشگاه و جشنواره دانست و بخش های کودک و نوجوان، حجاب و عفاف، صنایع دستی، مکتوب، نرم افزار و محصولات دیجیتال، هنری، محصولات قرآنی، مسابقات کتبی، خیر قرآن کریم، تعویض قرآن های فرسوده، تجلیل از خادمان قرآن کریم، ستاد خبری، عملکرد فعالیت قرآنی جزیره قشم و بخش جنبی کتاب های کودکان و نوجوانان را نیز در زمره عناوین دیگر این رویدا فرهنگی قرآنی خواند.
معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم درباره سایر عناوین این نمایشگاه و جشنواره به جمع خوانی قرآن کریم، برپایی نماز جماعت، سخنرانی قرآنی، قرائت مجلسی قرآن کریم، کتابت و آموزش خوشنویسی قرآن کریم و مراسم و محافل شبانه نیز اشاره کرد.
وی کیفیت محتوای هرکدام از برنامه های این رویداد فرهنگی قرآنی را نیز بسیار بالا ارزیابی کرد و در این رابطه از حضور استادان، داوران و قاریان بین المللی، شخصیت های علمی فرهنگی، مفسرین و محققین علوم قرآنی، استادان خوشنویسی و عکاسی و کارشناسان آشپزی و شیرینی پزی کشور در این نمایشگاه و جشنواره قرآنی خبر داد.
به گفته وی در بخش مکتوب این رویداد فرهنگی قرآنی، برپایی نمایشگاه و فروشگاه عرضه قرآن کریم به لحاظ حفظ و ترجمه و همچنین عرضه کتاب های قرآنی و تفاسیر و قرآن نفیس به همراه کتب علوم قرآنی اهل سنت با حضور نمایندگانی از کشورهای مصر، سوریه، لبنان و ترکیه درنظر گرفته شده و در بخش جنبی کتاب های کودکان و نوجوانان این نمایشگاه و جشنواره قرآنی هم افزون بر سه هزارعنوان کتاب و وسایل کمک اموزشی عرضه خواهد شد.
پنجمین نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم، معاونت های فرهنگی، هنری و قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از ادارات، موسسات و انجمن های تخصصی هنری مستقر در قشم و خارج از قشم همراه با اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و چند تشکل، کانون، مجتمع تجاری و رسانه ها توسط مدیریت ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم از پنجم تا پانزدهم مرداد ماه امسال در قشم برگزار می شود.



شناسه خبری: 29257

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو