ورود سومین گروه گردشگران عراقی به کیش

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29237
ساعت 09:25 جمعه 9 خرداد 1393
سومین گروه گردشگران عراقی امروز و به منظور بازدید از جاذبه های گردشگری کیش وارد این جزیره شدند.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، 35 نفر از گردشگران عراقی با دومین پرواز شرکت هواپیمایی العراقیه ازمبداء نجف اشرف وارد جزیره کیش شدند.
این سومین گروه گردشگران عراقی است که در یک ماهه گذشته به جزیره کیش سفر کرده اند وکادر فرودگاه بین المللی کیش با استقبالی گرم و صمیمی، پذیرایی با شیرینی و انجام امور نقل و انتقال بار مسافری در کوتاه ترین زمان تلاش کردند تا این گردشگران سفرخود را با خاطراتی خوش آغاز کنند.
پروازهای رفت و برگشت بین کیش و نجف اشرف با هدف توسعه گردشگری حلال و معرفی توانمندی و فرصت های سرمایه گذاری و گردشگری کیش به کشورهای همسایه از 31 فروردین امسال با نخستین پرواز شرکت هواپیمایی کیش برقرارشده است و پس از آن نخستین پرواز شرکت هواپیمایی العراقیه به این منطقه آزاد در روز یکشنبه چهارم خرداد در فرودگاه بین المللی کیش به زمین نشست.
تاکنون 207 گردشگر عراقی به کیش سفر کرده اند تا از امکانات و مواهب طبیعی ، بازارها ومراکز تجاری پیشرفته و امکانات مناسب تفریحات دریایی بهره مند شده و از جاذبه های گردشگری کیش بازدید کنند،همچنین 170 نفر از ساکنان کیش نیز با این پروازها به نجف اشرف سفر کرده ودرادامه سفرشان به کربلای معلی نیزمشرف شدند.
گردشگران عراقی درمدت اقامت خود در جزیره کیش از شهر زیرزمینی و قنات دوهزار ساله کاریز، شهر تاریخی حریره، منطقه ویژه گردشگری باغو، پارک جنگلی و دلفیناریوم کیش و همچنین خانه بومیان کیش بازدید می کنند و با آداب و رسوم مردم این منطقه آشنا می شوند.
با توجه به اینکه بیشتر این گردشگران از شهروندان متمول عراقی هستند برقراری این پروازها گام موثری برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری و پتانسیل های منطقه آزاد کیش در راستای جلب سرمایه گذاری خارجی خواهد بود.
این روند تا چهارماه آینده به صورت موردی ادامه خواهد داشت وقراراست با پیگیری ها وبرنامه ریزی های انجام شده به صورت منظم شاهد برقراری پرواز دراین مسیر باشیم.




شناسه خبری: 29237

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو