در انتظار عمل

  • سه شنبه 30 ارديبهشت 1393 - 10:36
  • سرمقاله
  • 0 دیدگاه
رییس‌جمهور محترم دو روز قبل در سخنانی قابل تقدیر و توجه، به‌درستی به نکته‌ای تکراری اشاره کرد. جوانان را باید باور کرد، به جوان‌ها باید اعتماد کرد.
این حرفی درست است، که از سوی بالاترین مقام اجرایی کشور و رییس مسن‌ترین یا به تعبیری مجرب‌ترین دولت بعد از انقلاب گفته شد. در حسن‌نیت و نگاه مثبت رییس‌جمهور و برخی وزرای ایشان به جوانگرایی و بهادادن به جوانان تردیدی وجود ندارد، اما این نگاه و نظر مثبت، نیاز به اجرایی‌شدن دارد. آنچنان که در بعضی موارد که به آن اعتقاد قلبی و عملی دارند قاطعانه عمل می‌کنند اینجا نیز چنین کنند. بخشی از سخن رییس‌جمهور محترم معطوف به حوزه‌های نظری و دیدگاه‌های جوانان است و بخشی مربوط به حضور آنان در عرصه‌های اجرایی و تصمیم‌گیری می‌شود. به نحو حیرت‌انگیزی اغلب مسوولان و دولتمردان این دولت از پاسخ به این پرسش طفره می‌روند که به جوان‌ها در چه حوزه‌ای باید اعتماد و آنان را در کدام عرصه باید امتحان و باور کرد.
ضمن آنکه در معدود مواردی که لطف دوستان شامل حال جوان‌ترها شده و مسوولیتی به آنان واگذار شده، یا متناسب با جایگاه و شأن آنان نبوده یا پشتیبانی و تقویت مدیران جوان خیلی قابل توجه نبوده است. در بالاترین سطح کسی که در طول انتخابات ریاست‌جمهوری مسوول ستاد جوانان بوده، به‌عنوان دستیار ویژه مشاور رییس‌جمهور منصوب شده یا مدیر جوان و لایقی که در یکی از بنگاه‌های اقتصادی کشور در مقابل فساد و رانتخواران ایستاده، نه‌تنها از حمایت و پشتیبانی دولت برخوردار نیست که به دلیل ایستادگی‌اش هدف طعنه و بدخواهی نیز قرار می‌گیرد. ‌ای کاش حالا که رییس‌جمهور بر اعتماد و باور به جوانان تاکید کرده‌اند از وزرا و مسوولان دستگاه‌ها گزارش بخواهند که در راستای اعتماد به جوانان چه کرده‌اند. هنوز زمان زیادی از عمر دولت نگذشته، صبر جوان‌ترها برخلاف بزرگترها زیاد است. صبر می‌کنند.

سید شهاب‌الدین طباطبایی ـ فعال سیاسی
منبع: روزنامه شرق



امتیاز به خبر :