برگزاری همایش ازدواج موفق در ارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29139
ساعت 11:19 دوشنبه 29 ارديبهشت 1393
همایش ازدواج موفق با حضور خانواده ها، دانشجویان و جوانان در منطقه آزاد ارس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس در این همایش شناخت درست زوجین را عامل مهم یک ازدواج موفق عنوان کرد و گفت: دین اسلام بر لزوم شناخت قبل از ازدواج و هم کفو بودن طرفین تاکید دارد.
وی ریشه تمام مشکلات در زندگی زناشویی را عدم شناخت و درک عمیق و کافی زوجین از یکدیگر دانست و گفت: معیارهای بسیاری برای شناخت طرف مقابل وجود دارد و انسان ها با استفاده از معیارهای مختلف عقلانی، احساسی، روحی، عاطفی به نتایج دلخواه رسیده اند اما بهترین معیار برای یک ازدواج و تشکیل خانواده موفق وجود ایمان قلبی و توکل به خدا است.
وی دچار شدن جوامع مدرن به کمبود محبت و دوری از عشق واقعی را بحران خانمانسوز دانست و گفت: بحران عشق و معنا جزو مهمترین مسایل ازدواج موفق در دنیای مدرن می باشد و تلاش برای احساس رضایت در زندگی در این جوامع کمتر شده است.
دکتر عباس بخشی پور رودسری روان شناس و مدرس این همایش نیز عوامل متغیر در ازدواج موفق را متغیر هم کفو بودن و شناخت خانواده ها، متغیر شخصی، شخصیتی، وجود یا عدم وجود بیماری های روانی دانست و گفت: اگر خانواده ها به این متغیرهای چهارگانه توجه داشته باشند زندگی های زناشویی به بن بست نخواهد رسید.
وی عدم تطابق فرهنگ نفوذ پیدا کرده غربی با فرهنگ اسلامی و طولانی شدن مدت آشنایی پیش از ازدواج را عوامل مهمی در عدم توانایی فرد در تصمیم گیری صحیح دانست.
در این همایش علی پارسا رئیس دادگستری شهرستان جلفا عدم شناخت زوجین از یکدیگر و نفوذ فرهنگ غربی در بین خانواده ها و جوانان را عامل بسیاری از آسیب های اجتماعی دانست و گفت: بهترین راه برای ازدواج موفق شناخت کافی، توکل به خدا و توسل به ائمه (ع) و بازگشت به اصالت و سنت های ایرانی و توجه بیشتر به ارزش ها و رهنمودهای دینی است.
گفتنی است در پایان خانواده ها، دانشجویان و جوانان حاضر در این همایش سوالات مختلفی در رابطه با چگونگی ارتباط صحیح و ازدواج موفق مطرح کردند که با پاسخگویی دکتر عباس بخشی پور رودسری روان شناس و مدرس این همایش و آقای علی پارسا رئیس دادگستری شهرستان جلفا همراه بود.



 



شناسه خبری: 29139

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو