برای رونق اقتصادی، دولت سالاری در اقتصاد باید کاهش یابد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/29023
ساعت 12:23 سه شنبه 16 ارديبهشت 1393
مشاور رییس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بر اصلاح فضای کسب و کار در مناطق آزاد تاکید کرد و گفت: برای رونق اقتصادی بیشتر در کشور، باید دولت سالاری در اقتصاد کاهش پیدا کند.

به گزارش  روابط عمومی دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مهندس اکبر ترکان در نشست مدیران عامل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در شیراز با اشاره به اهمیت جذب سرمایه های خارجی در مناطق آزاد گفت: با اصلاح فضای کسب و کار در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و اعتماد سازی برای جذب سرمایه های خارجی ، سربالایی سخت صادرات، هموار خواهد شد. 

ترکان ادادمه داد: در حال حاضر تمرکز فعالیت های دولت بر اساس رونق در زمینه های اقتصادی است. تورم فعلی در کشور با وجود کاهش چند درصدی نسبت به پایان دولت دهم همچنان در برابر مقوله "کاهش" مقاومت می کند و این باعث رکود اقتصادی پایدار شده است که در این میان مناطق آزاد می توانند این سد را بشکنند.
مشاور رییس دولت یازدهم از ارائه تسهیلات ویژه به کارآفرینان جوان در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خبر داد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی شیراز امکاناتی را در اختیار صنایع کوچک، کارگاه های تولیدی، صنایع زود بازده قرار خواهد داد.
ترکان افزود: با پیگیری های دستیار جوان دبیرخانه شورا این اقدامات در سایر مناطق نیز به زودی انجام خواهد گرفت.
دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در خصوص فعالیت های گمرک جمهوری اسلامی در مناطق آزاد و ویژه گفت: همکاری خوبی میان مسئولان و مدیران گمرک با مناطق انجام شده است. مناطق آزاد و ویژه آمادگی دارند سطح همکاری و تعامل خود را با گمرک افزایش دهند چرا که قدم های مثبتی از سوی گمرک برای رفع موانع و مشکلات موجود برداشته شده است که در مقابل این قدم ها، این مناطق نیز همکاری خود را افزایش خواهند داد. 

** استاندار فارس: با تدبیر می شود ابزار امید را سریع تر احیا کرد
سید محمد احمدی استاندار فارس در این نشست گفت: اقتصاد مقاومتی در کشورهای سردمدار توسعه اقتصادی نیز الگوسازی و اجرا شده است و ایران به عنوان یکی از کشورهای در حال توسعه می تواند از مقوله اقتصاد مقاومتی بهره کافی را از نتایج مثبت آن ببرد. 
وی با اشاره به فعالیت های اقتصادی دولت یازدهم ادامه داد: با تدبیر می توانیم ابزار رسیدن به امید را سریع تر احیا کنیم. 
احمدی هم چنین در این نشست قول داد تا استانداری فارس حمایت های بیشتری برای رفع موانع در فعالیت های منطقه ویژه اقتصادی شیراز به کار گیرد. 
چهارمین نشست مدیران عامل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز برگزار شد. 
در این نشست چگونگی اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در مناطق ویژه اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.
استاندار فارس، معاون گمرک جهوری اسلامی، مدیران دبیرخانه شورا، مدیران عامل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این نشست حضور داشتند. 
هم چنین مشاور رییس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی امروز از منطقه ویژه اقتصادی شیراز بازدید کرد و با ظرفیت ها و واحدهای تولیدی مستقر در این منطقه آشنا شد.
مهندس ترکان در این بازدید با مسائل و مشکلات صنایع فعال در منطقه و نیز ظرفیت ها و توانمندی های تولیدی و صنعتی آشنا شد و با صنعتگران و تولیدکنندگان به گفت و گو پرداخت.
بازدید از گمرک استان فارس، واحد تولیدی ورق های کامپوزیت و صنایع خودرو از جمله برنامه های بازدید مشاور رییس جمهور در منطقه ویژه اقتصادی شیراز بود.



آخرین اخبار

ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت انتصاب مجدد رییس کمیته امداد
«انزلی» میزبان اولین دوره مسابقات كبدی ساحلی قهرمانی جهان شد
امضای 5 قرارداد به ارزش بیش از 2000 میلیارد و 767 میلیون دلار در منطقه ویژه پتروشیمی
نشست تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه پتروشیمی

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو