انجمن صنفی راهنمایان گردشگری قشم تشکیل شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28951
ساعت 15:22 چهارشنبه 10 ارديبهشت 1393
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم، از تشکیل انجمن صنفی راهنمایان گردشگری در این منطقه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، عبدالجواد کمالی گفت: انجمن صنفی راهنمایان گردشگری قشم زیر نظر این اداره کل با هدف رشد و توسعه حوزه گردشگری در قشم فعالیت خود را آغاز می کند.
وی افزود: حمایت از راهنمایان گردشگری و برنامه ریزی ارتقای سطح علمی فعالان این انجمن و نیز تشویق برای حضور موثر آنان در جشن ها و گردهمایی های انجمن راهنمایان گردشگری کشور از برنامه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم می باشد.
کمالی با اشاره به تشکیل این انجمن در تاریخ نهم اردیبهشت ماه سال جاری یادآور شد: محمد رضا زرشکی، هاشم رخشنده و مرضیه صادقی به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره این انجمن و نسیم احمدی و طاهره پشام نیز به عنوان دو عضو علی البدل انتخاب شدند.
وی از برگزاری دوره بازآموزی راهنمایان محلی به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم و با همکاری مدیریت محیط زیست و ژئوپارک قشم خبر داد و گفت: برگزاری دوره های آموزشی از اولویت های کاری این اداره کل در سال 93 می باشد و در آینده نزدیک تقویم آموزشی گردشگری قشم نیز تدوین و به اجرا در خواهد آمد.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم در پایان یادآور شد: نخستین دوره آموزشی سال جاری با عنوان راهنمایان محلی از ششم تا نهم اردیبهشت ماه در سالن کنفرانس مجتمع تجاری تاپ آیلند قشم با حضور 48 نفر از راهنمایان محلی جزیره قشم و با هدف آشنایی آنان با اطلاعات ژئوپارک، میراث فرهنگی و معنوی، محیط زیست و منابع طبیعی برگزار گردید و به بازآموزان کارت راهنمایی محلی اعطا شد.



شناسه خبری: 28951

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو