هنرمندان كيش صاحب خانه هنر شدند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28928
ساعت 14:12 دوشنبه 8 ارديبهشت 1393
مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش از اختصاص يك ساختمان در ساحل مرجان به هنرمندان كيش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، چهارمين نشست هنرمندان كيش با حضور علي اصغر مونسان مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش و جمعي از معاونان و مديران اين سازمان، حجت الاسلام محمدعلی زم معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور عصر يكشنبه هفتم ارديبهشت در سالن خليج فارس مركز همايش هاي بين المللي كيش برگزار شد.
در اين نشست علي اصغر مونسان مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش با اشاره به جايگاه والاي هنرمندان در جوامع و كشورهاي مختلف و كشورمان و بيان اين كه هنر به مفهوم  زندگي، زيبايي و عشق است گفت:هنر يكي از زيباترين الفاظ جهان هستي و بيان واقعيت ها  است و هنرمند با هنر خود، باور ها و ذهنيات خود را به ثبت مي رساند.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش تاكيد كرد: حمايت از هنرمندان كيش و بهره گيري از توانايي آنان در خلق آثاري كه در جذب گردشگر موثر است  و رونق بخشيدن به هنر در اين جزيره زيبا در دستور كار اين سازمان قرار دارد.
مونسان با بين اين كه تهيه سند راهبردي فرهنگي و توسعه فضاهاي فرهنگي در كيش در حال انجام است گفت: اقدامات زير ساختي در اين حوزه درحال انجام است و با اختصاص و بازسازي ساختماني كه قدمت تاريخي دارد و در ساحل مرجان واقع شده است هنرمندان صاحب خانه هنر مي شوند.
وي ايجاد تشكل و ساماندهي هنرمندان ، صدور كارت شناسايي جهت شناسايي و ارتباط موثر با هنرمندان و بهره گيري از هنر آنان در برنامه هاي مختلف را از جمله اقدامات اين سازمان عنوان كرد و گفت: امكانات و بودجه اختصاصي سازمان منطقه آزاد كيش در زمينه فرهنگي و هنري فقط مختص به منطقه كيش و هنرمنداني است كه در اين جزيره هنر نمايي مي كنند.
مونسان در پايان از هنرمندان كيش درخواست كرد تا موضوعات جديد همچون فرهنگ دوچرخه سواري را به عنوان شاخص هاي جديد كيش معرفي كنند و در اين زمينه پيشتاز باشند.
همچنين حجت الاسلام محمدعلی زم معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور در اين نشست با بيان اين كه هنر در جزيره كيش به عنوان يك ركن در پايداري اين منطقه جلوه نمايي مي كند و اين مستمر خواهد بود به شرطي كه هنرمند صاحب حرف، سخن، نگاه و شناخت و معرفت باشد.
حجت الاسلام زم تاكيد كرد: هنري ماندگار است كه برخوردار از انديشه و برگرفته و برخاسته از جان باشد و هيچ انديشه اي در تاريخ ماندگار نيست مگر آن كه آن انديشه در قالب هنر بيان شود.
همچنين ابراهيم رضواني معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان منطقه آزاد كيش در اين نشست با ذكر حديثي از حضرت علي(ع) كه فرمودند:" ارزش آدم ها به اندازه همتشان است "گفت: هم اينك وعده سازمان منطقه آزاد كيش در ايجاد تشكل و ساماندهي هنرمندان محقق شده و اين حاصل تلاش و همت شما هنرمندان كيش است.   
همچنين در اين نشست هنرمندان با اجراي برنامه بهاريه با ضرب زورخانه و نيز دف نوازي حاضران را وجد آوردند.
در پايان مراسم لوح تقدير و هدايا از سوي سازمان منطقه آزاد كيش به هنرمندان اهدا شد و از كارت هاي شناسايي هنرمندان كيش رونمايي و به آنان واگذار شد.
در پايان اين نشست نيز مونسان مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش از نمايشگاه آثار هنرمندان كيش بازديد و بر بهره گيري از هنر هنرمندان كيش در زيبا سازي شهري تاكيد كرد.



شناسه خبری: 28928

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو