"پیام" معین "مهرآباد"

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28914
ساعت 10:43 دوشنبه 8 ارديبهشت 1393
مشاور ریيس جمهور ودبير شوراي هماهنگی مناطق آزاد و ويژه اقتصادي از فرودگاه پيام بازديد کرد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، این بازدید به منظور شناخت ظرفيت هاي مجموعه فرودگاه و منطقه ويژه اقتصادي و راه اندازي خط مسافري فرودگاه پيام صورت گرفت.
مهندس ترکان در این بازدید گفت: در نشستی که با استاندار البرز برگزار شد برنامه های مفصل توسعه ای را برای استان البرز تعریف کردند که گوشه ای از این برنامه ها نیز به منطقه ویژه اقتصادی پیام اختصاص دارد.
ترکان در خصوص پیشرفت منطقه ویژه اقتصادی پیام نیز گفت: این منطقه دارای 10 هزار هکتار زمین ناب است که تنها در 40 هکتار آن برنامه اقتصادی انجام می شود. 
او ادامه داد: رونق کسب و کار در این منطقه یکی از اهداف دبیرخانه شورا است که می بایست با مساعدت مسئولان استانداری و وزارت ارتباطات به سرانجام برسد.  
دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: ما در کنار دنیای بزرگی از ثروت نشسته ایم، ولی متاسفانه این ثروت بارور نشده است. اگر به درستی از این امکانات استفاده شود مورد استقبال بسیاری از سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت. در 30 کیلومتری تهران منطقه ای وجود دارد که به لحاظ گمرکی، معافیت های گمرکی دارد و از بهترین شرایط و زیرساخت ها و بالاترین دسترسی  بهره مند است ولی بلااستفاده مانده است؛ ما باید بدنبال راهکاری برای رفع این مشکل باشیم.
ترکان هم چنین از پیشرفت چشمگیر در زمینه هوانوردی در منطقه ویژه پیام تقدیر کرد و به ظرفیت های موجود در این فرودگاه اشاره کرد و افزود: فرودگاه پیام دارای ظرفیت های مناسبی از قبیل باند مناسب، ترمینال، باند مراقبت و آتش نشانی است و ظرفیت راه اندازی باند مسافربری را دارد.
دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: فرودگاه پیام می تواند هم ردیف با فرودگاه مهرآباد پرواز داشته باشد و این ظرفیت را دارد که به قطب مسافری تبدیل شود. البته در خیز اولیه باید 100 پرواز در روز از این فرودگاه انجام شود و کم کم این ظرفیت افزایش پیدا کند.  
اکبر ترکان در پایان گفت: باید همگی کمک کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم و این منطقه را به یک قطب اقتصادی تبدیل کنیم.

** راه اندازی پایانه مسافری فرودگاه پیام در آینده نزدیک
در ادامه این نشست استاندار البرز در خصوص طرح های سرمایه گذاری در استان البرز گفت: حجم سرمایه گذاری اعلام شده بیش از 15 هزار میلیار تومان است. 
سیدطاهر طاهری در این خصوص افزود: قرار است روز 20 اردیبهشت همایشی را با حضور سرمایه گذاران در کرج برگزار می شود. 
او به راه اندازی پایانه مسافری فرودگاه پیام در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: در خصوص بحث راه اندازی پایانه مسافری فرودگاه از چند ماه قبل اقداماتی صورت گرفته است. کلیه مجموعه افرادی که در بخش خدمات هوایی ذینفع هستند و در جلسات متعدد حضور داشتند، نتایج به گونه ای است که در آینده نزدیک سرویس مسافری را از این فرودگاه راه اندازی کنیم.
** 
مديرعامل فرودگاه و منطقه ويژه اقتصادي پيام نیز در این نشست در خصوص اقدامات انجام شده به منظور تسریع راه اندازی بخش مسافری فرودگاه پیام گفت: در ابتدای ورود تیم مدیریتی جدید به این منطقه حدود 10 میلیارد تومان بدهی به پیمانکارها وجود داشت که با مساعدت وزیر ارتباطات بخش عمده ای از آنها پرداخت شده است. 
محمد علي مختاري ادامه داد: در منطقه ویژه پیام مشکل انبار کالاها وجود داشت که حدود 5 هزار متر مربع انبار را به مناقصه گذاشتیم و که چند روز آینده واگذاری آن آغاز می شود. 
مختاری اظهار داشت: با مساعدت مسئولان تا زمانی که زیرساخت های منطقه راه اندازی شود بخش های مسافری  فرودگاه پیام را هم به بهره برداری می رسانیم.
اکبر ترکان در این بازدید از شرکت تولیدی پروفیل UPVC دکتر وین، شرکت رمز آسا، تولیدکننده آمبولانس و تجهیزات پزشکی اورژانس، مجتمع صنعتی شرکت آسیا ابزار دقیق همچنین باند فرودگاه پیام و هاب پستی فرودگاه دیدن کرد.

گفتنی است؛ محمد معزالدین معاون اقتصادی و سرمایه گذاری، محمد سعیدی کیا معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور مناطق، حسینعلی ساده قمصری مدیر حراست، جعفر آهنگران مدیر هماهنگی مناطق ویژه اقتصادی، شهرام موسوی مدیرگمرک، مالیات و ارزش افزوده و جمعی از مسئوولین دبیرخانه شورا مهندس ترکان را همراهی کردند. 


آخرین اخبار

ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت انتصاب مجدد رییس کمیته امداد
«انزلی» میزبان اولین دوره مسابقات كبدی ساحلی قهرمانی جهان شد
امضای 5 قرارداد به ارزش بیش از 2000 میلیارد و 767 میلیون دلار در منطقه ویژه پتروشیمی
نشست تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه پتروشیمی

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو