عصر شعر بانوی آب در فرهنگ خانه منطقه آزاد انزلی برگزار شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28847
ساعت 15:16 دوشنبه 1 ارديبهشت 1393
عصر شعر بانوی آب همزمان با سالروز میلاد مبارک فاطمه اطهر (س )، روز زن و مادر با حضور و شعرخوانی جمعی از بانوان شاعر گیلانی در فرهنگ خانه منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در این مراسم که عصر یکشنبه برگزار شد؛ همچنین از مقام والای ادبی دو شاعر بزرگ گیلان استاد ˈ ابوالقاسم حسینجانیˈ و ˈبهمن صالحیˈ تجلیل به عمل آمد.
معاون فرهنگی اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی در این مراسم با اشاره به گشایش فرهنگ خانه منطقه آزاد انزلی گفت: فرهنگ خانه مدعی اهل فرهنگ و ادبیات گیلان زمین و در تمام روزهای سال در خدمت فرهنگ و هنر و ادب و فعالیت های گردشگری و اجتماعی خواهد بود .
ˈ سید ضیاء الدین شفیعی ˈ اظهار کرد : فرهنگخانه منطقه آزاد انزلی متولی بوجود اوردن نمونه ای برای فعالیتهای فرهنگی سرزمینی است که در آن قرار دارد.
وی گیلان را خواستگاه ، رویشگاه و محل بالیدن فرهنگ خواند و افزود : فرهنگخانه منطقه آزاد مکانی برای اجرا و جلوه گری این فعالیتها است.
استاد ابوالقاسم حسینجانی شاعر به نام گیلانی و خالق اشعار ماندگار عاشورایی در شعری با عنوان جرئت تازگی سرود :زندگی به سر بردن ، با بتی خدا داده ست/غیر از این اگر باشد ، مرگ آدمی زاده ست!/ز کمان ابرو ها ، زخم می خورم ؛ اما/تار جان نوازش را ، زخمه دل آماده ست/روزگار بی دردی ، قحطی می و مردی/دور عاشقی ، آیا از میان ، برافتادست/ هرچه باد ، بادا باد ؛ دل ، به داده ، خواهم داد/ محرم غم ما کیست /آن که دل به ما داده ست/ مادر پدر بودن ، ذوق دیگری داد/هر چه می کشم کوثر ، هر چه می چشم باده ست! چه می روم با او ، غیر از او نمی بینم / انتهای این جاده ، ابتدای این جاده ست!
پونه نیکوی شاعر برجسته اهل انزلی در این مراسم با تبریک سالروز میلاد زهرای مرضیه ، روز زن و مادر شعری از زبان یک جانباز برای صبوری و مهر همسران جانبازان ایثارگر خواند ˈحرف های پزشک ها این است که تو را مثل سایه می بینم/کورم از هر دو چشم و می بینم این پری واره ی زمینی را/با عصای سپید خود هرشب من برایت ستاره می چینم/جنگ این هدیه را به من داده ست دوست دارم ستاره چینی را/باز هم شب رسید و درد آمد، باز هم لحظه ی نبرد آمد/ تا حواسم دوباره پرت شود می زنی حرف شب نشینی را.
/فریده توکلی بانوی هنرمند و شاعر و مسئول انجمن شعر و ادب شیدای انزلی با تقدیر از برگزار کنندگان این برنامه فرهنگی و یادآوری خوانش شعری از بهمن صالحی یاد این شاعر خوب گیلان را که به دلیل بیماری قادر به حضور در برنامه تجلیل نبود، گرامی داشت .
سارا رهنما خواند : خدا تا به ابر نگاهت رسید / نخستین نت ساز باران چکید و سیده زهرا حسینی برای فاطمه اطهر سرود : در تو خدا، کل خودش را دمید / لحظه مولود تو عشق آفرید. زهرا سیاوش آبکناری شعری از کتاب منتشر شده اش پرند خیال خواند : جغرافیای آب مرا با خودت ببر / بی تو به خشکسالی خود پیر می شوم. آزادنیا بانوی شاعر دیگر حاضر در مجلس خواند: سیبی چکید مثل دل عشق باوری / بیدار شد زمین به تکان اشاره ها/ یک شب طلوع کردی و یک جا کساد شد/ بازار داغ دلبری ماه پاره ها .
ساحره سکوتی ، مریم پیله ور ، ساجده جبارپور ، زهرا رستمی ، ناهید فتوحی ، مریم فرجی ، نسیم فیضی ، الهام کیانپور دیگر شاعرانی بودند که در این مراسم شعرخوانی کردند.
پخش کلیپی در خصوص بهمن صالحی شاعر فاطمی گیلان بخش دیگری از این برنامه بود . در قسمتی از برنامه مزدک مهراز نوازنده چیره دست سه تار نیز به هنرنمایی پرداخت.

شناسه خبری: 28847

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو