لزوم به روز کردن اطلاعات سرمایه گذاری در مناطق آزاد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28839
ساعت 10:47 يکشنبه 31 فروردين 1393
نشست دو روزه و مشترک معاونت سرمایه گذاری دبیرخانه شورا و معاونین سرمایه گذاری و مدیران عامل مناطق آزاد کشور با هدف بررسی طرح ها و فرصت های سرمایه گذاری و بررسی برنامه های این مناطق در سال 93 در تهران در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در نشست روز اول که ویژه معاونین اقتصادی و سرمایه گذاری مناطق آزاد بود مباحث مربوط به سرمایه گذاری در مناطق مورد بررسی قرار گرفت. 
در نشست روز اول که محمد معزالدین معاون اقتصادی و سرمایه گذاری دبیرخانه شورا حضور داشت؛ مباحثی هم چون طرح ها و پروژه های سرمایه گذاری، ایجاد زیرساخت های ارتباطی، برنامه ریزی عملیات اجرایی حوزه معاونت اقتصادی دبیرخانه شورا در سال 93 به منظور رفع مسائل و مشکلات کاری مناطق و افزایش کارآمدی آنها از طریق ایجاد نهادهای پشتیبان مطرح شد.
مدیریت های سرمایه گذاری، بانک و بیمه، امور مالیاتی، گمرکی و ارزش افزوده دبیرخانه شورا در این نشست برنامه های خود را ارائه دادند.

** مناطق آزاد گام های بدیهی توسعه را بپیمایند
محمد معزالدین معاون اقتصادی و سرمایه گذاری دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این نشست با اشاره به برنامه های اقتصادی مناطق آزاد در سال جدید تاکید کرد: مناطق آزاد از هم افزایی و توانایی بخش خصوصی در حوزه سرمایه گذاری نهایت بهره را ببرند.
وی ادامه داد: این مناطق ضمن بررسی چالش های موجود بر سر راه سرمایه گذاری باید ظرفیت های محلی خود را در این حوزه شناسایی کنند و برای تقویت توانمندی های این بخش تلاش کنند. 
این مقام مسئول با اشاره به تغییر نگرش در برخورد با فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران گفت: مناطق آزاد باید همیشه با آغوشی باز پذیرای تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی باشند و هیچ گاه مشکلات و نیازهای آنان را به سایر دستگاه های مسئول ارجاع ندهند و تا حد توان در رفع مشکلات آنان تلاش کنند.
معزالدین امکانات و ظرفیت های سرمایه گذاری در مناطق آزاد را مطلوب توصیف کرد و افزود: باید صنایع فعال در منطقه آزاد را حمایت کنیم و آنها را بخشی از بدنه منطقه بدانیم و در کنار آن موانع را از سر راه سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در منطقه برداریم. 
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری ادامه داد: به جای اینکه هزاران طرح و برنامه و پروژه سرمایه گذاری در مناطق تعریف کنیم که از اجرا دور است چند طرح و فرصت سرمایه گذاری با قابلیت های اجرایی را تعریف کنیم و بر روی آنها متمرکز شویم.
معزالدین گفت: مناطق آزاد هیچ راه دیگری برای توسعه ندارند مگر اینکه اطلاعات و مسائل حوزه سرمایه گذاری را به روز کنند. پروسه جذب سرمایه گذار مشکل است و باید بسترهای آن در مناطق فراهم شود که در این میان باید از فعالیت های روزمره و جاری پرهیز کرد و سیاست های کلان را در این بخش تعریف کرد.
وی در این نشست به ارائه دو راهکار در حوزه سرمایه گذاری پرداخت و گفت: بروز کردن مناطق آزاد از طریق مکانیزاسیون و توجه به بخش it و نیز ایجاد واحدهای جذب سرمایه و معرفی آن به سرمایه گذار بسیار می تواند راهگشا باشد.

یادآور می شود در روز دوم این نشست که مدیران عامل مناطق آزاد نیز حضور خواهند داشت محورهایی هم چون پروژه های محرک توسعه و ارزش افزا و معرفی برنامه سرمایه گذاری در زیرساخت ها و پروژه های اطلاعاتی و ارتباطی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


آخرین اخبار

ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت انتصاب مجدد رییس کمیته امداد
«انزلی» میزبان اولین دوره مسابقات كبدی ساحلی قهرمانی جهان شد
امضای 5 قرارداد به ارزش بیش از 2000 میلیارد و 767 میلیون دلار در منطقه ویژه پتروشیمی
نشست تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه پتروشیمی

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو