محرومیت‌زدایی دولت تدبیر و امید در استان سیستان و بلوچستان تبلور می‌یابد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28795
ساعت 09:54 چهارشنبه 27 فروردين 1393
معاون رئیس‌جمهور در جمع مردم شهرستان قصرقند با تاکید بر پیگیری مشکلات و مسائل مردم منطقه از طریق دولت و مسئولین استانی، گفت: محرومیت‌زدایی در دولت تدبیر و امید در استان سیستان و بلوچستان تبلور می یابد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مسعود سلطانی‌فر ، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به نمایندگی از رئیس‌جمهور در شهرستان قصرقند حضور یافت.
معاون رئیس جمهور با حضور در مسجد جامع شهرستان قصرقند و در جمع مردم این شهرستان گفت: استقبال امروز مردم استان سیستان و بلوچستان از رئیس‌جمهور در استمرار حماسه بزرگی که در انتخابات 24 خرداد سال گذشته اتفاق افتاد، بار مسئولیت ما را در پیگیری مسائل و مشکلات این استان پهناور سنگین‌تر کرد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به سخنان رئیس جمهور در جمع مردم زاهدان افزود: در زمان خدمتگزاری این دولت برای حل مشکلات،  محرومیت زدایی و کمک به مردم استان سیستان و بلوچستان گام‌های جدی برداشته خواهد شد.
سلطانی‌فر تاکید کرد: محرومیت‌زدایی در دولت تدبیر و امید در استان سیستان و بلوچستان تبلور می یابد.
وی با اشاره به اینکه در ارتباط با تصمیمات دولت برای توسعه زیرساخت‌ها، ارتباطات، شبکه گاز و توسعه بندر چابهار، گام‌های جدی برداشته خواهد شد، افزود: سیستان و بلوچستان جاذبه‌های بسیاری در زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و صنعت گردشگری دارد.
معاون رئیس جمهور تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌هایی صورت خواهد گرفت تا زمینه ورود مسافر و گردشگر به استان سیستان و بلوچستان بیش از پیش فراهم شود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: مسائلی که مسئولین محلی مطرح کردند را از طریق مسئولین مرتبط پیگیری می‌کنم .
وی گفت: سیستان و بلوچستان با دارا بودن موقعیت جغرافیایی مناسب، ظرفیت‌های کشاورزی، ظرفیت تولید در چند رشته صنایع دستی و بهره مندی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری از عدم حضور و وجود سرمایه‌گذاران رنج می‌برد.
معاون رئیس جمهور با ابراز امیدواری نسبت به جلب مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: مهمترین دغدغه و نگرانی دولت تدبیر و امید تامین نیازهای مردم و ایجاد رفاه اجتماعی است.
سلطانی‌فر ادامه داد: امیدوارم با اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها در زمینه بیمه، درمان، سلامت و تامین اجتماعی، گروههای کم‌برخوردار گام‌های اساسی برداشته شود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی در ادامه افزود: خدا را شکر می‌کنم که توفیق حضور در استان پهناور سیستان و بلوچستان و در جمع مردم شریف و زحمت‌کش شهرستان قصرقند را پیدا کردم.
معاون رئیس جمهور در پایان بر پیگیری مسائل و مشکلات منطقه و مردم از طریق دولت و مسئولین استانی تاکید کرد.
گفتنی است، در ابتدای این دیدار صمیمانه که با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد جامع شهرستان قصرقند برگزار شد، رئیس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار شهرستان قصرقند در سخنرانی‌های جداگانه‌ای با اظهار خرسندی از سفر رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان نسبت به رفع مشکلات کشور در دولت تدبیر و امید با اتخاذ تدابیر ویژه ابراز امیدواری کردند.
شهرستان قصرقند با 60 هزار نفر جمعیت و بیش از 120  آبادی و روستا و سه بخش ˈساربوگ، تلنگ و مرکزیˈ در فاصله 65 کیلومتری مرکز شهرستان نیکشهر در استان سیستان و بوچستان واقع شده است. این شهرستان دارای آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری فراوانی از جمله تپه دمبیگان، تپه سیاه بن، قلعه قصرقند و سنگ نگاره های کاجو گرداک و تنگ سر است که بخشی از این آثار در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده‌اند.


شناسه خبری: 28795

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو