استقبال مسافران نوروزي كيش ازمنطقه گردشگري باغو

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28732
ساعت 17:53 شنبه 23 فروردين 1393
بيش از 10 هزار نفر از گردشگران و ساكنان كيش در نوروز امسال از منطقه گردشگري باغو بازديد كردند.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، روستاي قديمي باغو كه ازبهمن سال گذشته به عنوان منطقه گردشگري در نظر گرفته شد نوروز امسال با استقبال خوب  گردشگران روبه روشد و بيش از 8700 مسافر و 1000 نفر از ساكنان از اين روستاي كهن و تاريخي بازديد كردند.
در محوطه اي از فضاي  ورودي روستا ، با برپاي  سياه چادرهاي سنتي ، زندگي بوميان و آداب و رسوم اين منطقه درمعرض ديد علاقمندان به تاريخ اقوام مختلف كشورمان قرار گرفته است و گردشگران با حضور دراين روستا با  روش سنتي  پخت غذاها ، شرايط خنك نگه داشتن آب در گرماي زياد فصل تابستان، آداب و رسوم روستائيان باغو در پذيرايي از ميهمانان و برگزاري مراسم سنتي و جشن ازدواج  و پخت نان محلي آشنا مي شوند.
غرفه هايي ويژه فروش ادويه و عسل محلي توليد شده در باغو و انواع غذاهاي سنتي روستائيان اين منطقه نيز از جمله بخش هايي بود كه در نوروز امسال مورد استقبال بازديد كنندگان اين روستا قرار گرفت . 
لازم به ذكر است ساکنان کیش در گذشته دور در سه منطقه روستایی واقع در بخش های جنوب غربی، شرق  و شمال شرقی این جزیره زندگی می کردند و  تنها روستای به جامانده از دوران کهن  روستای باغواست که در جنوب غربی جزیره کیش واقع شده و بافت سنتی آن تا به امروزحفظ شده است.
اهالی باغو که شغل اصلی آنها دامداری است و بخشی از دام زنده مورد نیاز ساکنان کیش را فراهم می کنند به تازگی با تولید عسل و فروش آن به ساکنان و گردشگران،  زمینه رونق اقتصادی این روستا را بیش از پیش فراهم کرده اند.ساخت آبشخورهای ویژه آهوان در سالهای گذشته در این منطقه سبب حضور بیشتر گله  آهوان در این آبادی  شده و بر زیبایی های طبیعی آن می افزایدو با تبدیل این روستا به منطقه ویژه گردشگری ، مسافران جزیره کیش همزمان از زیبایی دریا و محیط های بکر روستاهای جنوب کشور نیز بهره مند خواهند شد.

شناسه خبری: 28732

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو