سوگواره "یاس نبوی" در منطقه آزاد ارس برگزار شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28697
ساعت 15:05 پنج‌شنبه 14 فروردين 1393
به مناسبت ایام سوگواری حضرت فاطمه(س) ویژه برنامه یاس نبوی با حضور پرشور عاشقان امامت و ولایت در صحن ملکوتی امام زاده سید محمد آقا نوجه مهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ویژه برنامه یاس نبوی در حالی در صحن امام زاده سید محمد آقا نوجه مهر برگزار شد که زائران آن امام زاده از روزها قبل برای شرکت در این مراسم در زائرسراهای نوجه مهر ساکن شده بودند.
مرقد امام زاده سید محمد آقا نوجه مهر همچون ایام نوروز سال های قبل میزبان صدها هزار زائر از سراسر ایران و کشورهای همجوار بوده و هم اکنون برنامه های عزاداری در حال برگزاری است.
امامزاده سید محمد آقا نوجه مهر یکی از اماکن مهم و تاثیرگذار در گردشگری استان بوده با وجود امکانات مناسب اقامتی در این بقعه همچون 200 باب زایر سرا، پارکینگ و محوطه وسیع برای برپایی چادر خیل عظیمی از گردشگران و زایران در طول سال راهی این مکان مقدس می شوند.
بقعه امامزاده سید محمد آقا نوجه مهر در روستای نوجه مهر و در 60 کیلومتری جلفا در نقطه مرزی کشورهای آذربایجان و ارمنستان و در کنار رودخانه ارس واقع شده است. سید محمد آقا از نوادگان امام علی بن موسی الرضا (ع) و از نسل یازدهم ایشان است.
برنامه های آئین سفره های نذری، شمیم یاس، مادرانه، کتابت خطبه فدک، عزاداری، برنامه یاس نبوی و استقرار خیمه معرفت در اماکن زیارتی و ایستگاه های صلواتی در سراسر منطقه از جمله برنامه های ویژه ایام سوگواری فاطمی(س) در منطقه آزاد ارس است.

شناسه خبری: 28697

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو