215 هزار نفر مسافر و گردشگر نوروزی در چابهار اسکان یافتند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28679
ساعت 09:50 چهارشنبه 13 فروردين 1393
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: تعداد 215 هزار نفر مسافر و گردشگر نوروزی تا پایان روز دهم فروردین در منطقه آزاد چابهار اسکان یافتند.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، حامد علی مبارکی اظهار داشت: تعداد 215 هزار نفر مسافر تا پایان دهم فروردین ماه سال جاری در مراکز اقامتی، هتل ها و کمپ های موقت اسکان یافتند.
وی ابراز داشت: به منظور ارایه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران در طرح نوروزی امسال تعداد 12 کمیته با ماموریت های جداگانه کار ارایه خدمات به مسافران و گردشگران را بر عهده داشتند.
وی با اشاره به اینکه تعداد یک میلیون نفر مسافر و گردشگر در این مدت از منطقه آزاد چابهار بازدید داشتند ادامه داد: جاذبه های گردشگری، تاریخی، توریستی، آب و هوای مطلوب و همچنین بازارهای متنوع کالا و برنامه های هنری از جمله عوامل ایجاد انگیزه و سفر برای سفر به بندر چابهار بوده است.
مبارکی از برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی، جشنواره های هنری و فرهنگی برگرفته از آداب و رسوم محلی، رقابت های فرهنگی برای خانواده ها ، برپایی مسابقات ورزشی و ایجاد کارناوال های شادی به عنوان برنامه های به اجرا درآمده توسط این سازمان در ایام تعطیلات نوروزی در این منطقه عنوان کرد.
وی افزود: همچنین به مناسبت فرا رسیدن دهه دوم ایام سوگواری بانوی مکرم اسلام حضرت زهرا(س) نسبت به برپایی و اجرای ویژه برنامه های عزاداری، سخنرانی مذهبی، مراسم مداحی، ایجاد ایستگاه های صلواتی و اهدای بسته های فرهنگی در این اایم به مرحله اجرا گذاشته شده است.

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو