منطقه آزاد اروند یکی از بهترین مقاصد گردشگری حلال

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28671
ساعت 08:52 چهارشنبه 13 فروردين 1393
حضور میهمانان مختلف از نقاط مختلف ایران و همچنین علاقمندان به تاریخ جنگ در یادمان شهدای شلمچه از کشورهای مختلف جهان و وجود مساجد تاریخی و امکان فرهنگی و مذهبی فراوان در منطقه آزاد اروند بهترین مقصد برای گردشگری حلال را فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، علاقه به گردش‌های خانوادگی یا حتی سفرهای طولانی‌تر داخلی و خارجی همگی ما را به وجد می‌آورد، همین شوق و اشتیاق انسان‌ها باعث شده که صنعتی به نام گردشگری در جهان متولد شود و با توجه به عقاید و علایق گردشگران زیرمجموعه‌هایی مثل گردشگری پزشکی، ورزشی، اسلامی، مذهبی یا حتی گردشگری حلال در این صنعت نوظهور و درآمدزای قرن حاضر به وجود آید.
گردشگری حلال جدیدترین زیرشاخه گردشگری اسلامی در جهان است که با سرعت زیادی در حال گسترش در تمامی نقاط جهان به ویژه کشورهای اسلامی است.
در این مقاصد گردشگری، در هتل‌ها غذا و نوشیدنی‌های حلال سرو می‌شود ، اوقات شرعی برای ادای نماز اعلام می‌شود و در هتل ها و اماکن سکونتی ، نسخه‌های قرآنی و کتب دینی قرار داده شده است. 
منطقه آزاد اروند یکی از بهترین مقاصد گردشگری حلال با محوریت گردشگری فرهنگی است که هر ساله میزبان خیل عظیمی از کاروان های راهیان نور و میهمانان نوروزی است ، نزدیکی به کشورهای عربی و مسلمان همسایه همانند عراق ، کویت و ... نیز زمینه حضور بیش از پیش علاقمندان به گردشگری را فراهم کرده است.
گفتنی است در سال اخیر بیش از 300 نفر از اتباع خارجی از کشورهای آمریکا ، پاکستان ، هند ، عربستان ، چین ، کویت ، بحرین ، ژاپن ، تایوان ، مالزی ، فرانسه ، انگلستان ، بوسنی ، آلمان ، رومانی ، چک ، کانادا ، برزیل و شیلی از یادمان شهدای گمنام شلمچه بازدید بعمل آورده اند.

شناسه خبری: 28671

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو