بازديد مهندس تركان از پارك شهر و پايانه جديد بندرگاه كيش

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28666
ساعت 16:52 دوشنبه 11 فروردين 1393
مشاور رئيس جمهور و دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي شب گذشته با حضور در پارك شهر و پايانه (ترمينال) مسافري شماره 2 بندرگاه تجاري كيش، از بخش هاي مختلف اين پايانه ديدن كرد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مهندس اکبر ترکان دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي شب گذشته همراه با مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش  از پارك شهر و پايانه جديد مسافري بندرگاه كيش بازيد كرد.
پارک شهرکیش با وسعت نزدیک به یازده هکتار از پروژه هایي بود كه  مراحل نهايي ساخت آن از بیستم  آذر ماه سال گذشته در اولویت طرح های عمرانی کیش قرار گرفت و پس از تلاش شبانه روزی  سه ماهه بعد از ظهر  شنبه دوم فروردین به بهره برداری رسيد.
سه محوطه بازی کودکان هر کدام به وسعت دویست و پنجاه مترمربع، غرفه های عرضه هنرهای دستی، سازه های چادری در کنار دریاچه پارک، ایستگاه تندرستی، ایستگاه شطرنج، مسیرهای ویژه و زیبای اسکیت و دوچرخه سواری، آبنما همراه با موسیقی، هزارتوی بازی کودکان،  رستوران ، کافی شاپ و شاخص هاي (المان هاي) مدرن و چشم نواز شهری در طراحی جدید و ساخت این پارک به کار گرفته شده است.
در فضای سبز این پارک نیزاز گونه های گیاهی سازگار با آب و هوای کیش و مبلمان شهری شکیل و زیبا استفاده شده و دیواره های کناری اين پارک نیز با طرح ها و رنگ آميزي زيباي هنرمندان کیش تزیین شده است.
ازديگر امکانات ويژه این پارک، دریاچه مصنوعی می باشد  که با طراحي زيبا و بهره گیری  از عایق بندی مدرن و با امكان قايقراني تفريحي در قلب این پارک ایجاد شده و حال و هوای خاصی به این پارک داده است. در این پارک هچنين به منظور دسترسی راحت معلولان از امکانات اين مركز گردشگري، معابر و تسهيلات خاصي پیش بینی شده است.
پايانه مسافري بندرگاه كيش بازديد بعدي دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي بود كه  در ساعات اوليه امروز دوشنبه 11 فروردين انجام شد. اين ترمينال با مساحت تقريبي 12 هزار متر مربع در مجاورت ضلع غربي ترمينال شماره 1 بنا شده و نوروز امسال به بهره برداري رسيد.
اين پايانه با دارا بودن نماي زيبا و سبك طراحي منحصر بفرد ، تداعي كننده موج دريا به عنوان يكي از نمادهاي جزيره كيش باشد.
ساختمان اين پايانه در 3 طبقه شامل فضاهاي مورد نياز اعم از قسمت هاي اداري بندر، سالن VIP ، بانك، باجه هاي فروش بليت، گمرك، رستوران، فضاهاي فروشگاهي و رفاهي متعدد ، سالن هاي انتظار و بدرقه، براي  ورود و خروج  سه هزار مسافر در روز ، ساخته شده و نوروز امسال براي نخستين بار پذيراي مسافران دريايي بود.
سيستم تهويه مطبوع كاملاً هوشمند و پيشرفته و سيستم هاي ايمني و امنيتي روزآمد از ديگر مشخصات اين پروژه است.
طبقات ترمينال شماره 2 بندرگاه تجاري كيش، چشم انداز بسيار زيبايي به ساحل و خليج فارس دارد كه فضاي دلنشين تري را براي مسافران دريايي فراهم مي كند.
بهره گیری از نمادهای بومی در نمای بیرونی ساختمان که به شکل موج دریا طراحی شده است ، زیبایی این بنا را با ارتفاع 18 متر در مجاورت سواحل نیلگون خلیج فارس دوچندان کرده است.
اين ترمينال با هدف افزايش سفرهاي دريايي به عنوان يكي از دروازه هاي ورودي به جزيره كيش و توسعه همزمان اين مسير دريايي با امكانات و تسهيلات سفرهاي هوايي ساخته شده است.

شناسه خبری: 28666

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو