منطقه آزاد چابهار در جذب گردشگر نوروزی رکورد زد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28659
ساعت 12:15 دوشنبه 11 فروردين 1393
رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد هماهنگی خدمات سفر و مدیر روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد چابهار ، از ورود قریب به یک میلیون نفر مسافر به محدوده منطقه آزاد چابهار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سعید رحمانی گفت: حوزه جغرافیایی مبدا مسافران را عمدتا شهرهای استان سیستان و بلوچستان و استان های همجوار که دارای سنخیت و قرابت فرهنگی با این منطقه می باشند تشکیل می دهند و علاوه بر این با توجه به آب هوای مناسب و جاذبه های توریستی و طبیعی بی نظیر این منطقه را به عنوان مقصد گردشگری هم میهننان از سراسر کشور کرده است.
وی ضمن تاکید به افزایش تعداد مسافران نسبت به مدت مشابه سال گذشته، می افزاید: وسیله نقلیه مسافران عمدتاً خودروی سواری شخصی بوده و انگیزه اصلی سفر بازدید از جاذبه های گردشگری، تاریخی، توریستی، بازارهای خرید و برنامه های هنری و جشنواره های نوروزی این منطقه می باشد.
رحمانی خاطر نشان کرد: اقدامات سازمان منطقه آزاد چابهار بویژه طی ماههای اخیر در حوزه اطلاع رسانی و تبلیغات، ارتباط با رسانه های جمعی، تعامل با آژانس های مسافرتی، امکانات زیربنایی و دستور اکید مدیر عامل سازمان مبنی بر آماده سازی منطقه جهت استقبال از مسافران نوروزی از دلایل اصلی توجه و سفر مسافران به این مقصد توریستی بوده است.
وی افزود: از این تعداد ورودی مسافر تعداد 215 هزار نفر مسافر مقیم در منطقه حضور یافتند که در محل های اقامتی و کمپ های آماده شده در منطقه اسکان یافتند.
به گفته وی ، امسال منطقه آزاد چابهار با ایجاد تسهیلات در کمپ های و مراکز اقامتی و مراکز دیدنی از قبیل غارهای سه گانه باستانی تیس، پارک تمساح پوزه کوتاه و ... و همچنین زیبا سازی منطقه و برگزاری جشنواره های هنری ملی و بومی ، مسابقات مفرح ورزشی، ایجاد کارناوالهای شادی در چندین نقطه از منطقه پذیرای مسافران نوروزی بوده است.

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو