طراحی سایت گردشگری شلمچه

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28648
ساعت 11:55 يکشنبه 10 فروردين 1393
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: پروژه های اساسی شلمچه در سه محور تجاری، یادمان و استقرار زوار عتبات عالیات در حال طراحی هستند.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایرنا، سید مرتضی نعمت زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شلمچه گذرگاهی مهم و استراتژیک از نظر تجاری، مسافری و زیارتی است.
وی گفت: شلمچه در بخش یادمان شهدا متناسب با نیاز کاروان های راهیان نور باید به عنوان مرکز و کانون گردشگری توسعه یابد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند افزود: سایت گردشگری شلمچه در برگیرنده کتابخانه، موزه، نمایشگاه دائم و امکانات رفاهی و تفریحی خواهد بود.
وی با اشاره به حضور 200 هزار زائر و تودیع کننده در سال گذشته در مرز شلمچه اظهار کرد: تلاش بر این است تا با ایجاد فضای مناسب برای زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه مشکلات سال های گذشته زوار عتبات عالیات حل شوند.
نعمت زاده افزود: اجرای طرح توسعه منطقه آزاد اروند به کل شهرهای آبادان و خرمشهر دستاوردهای خوبی برای این دو شهر و کل استان خوزستان خواهد داشت.
وی گفت: امید است با جذب سرمایه های ملی و خارجی در منطقه آزاد اروند شاهد حرکت جدید اقتصادی برای این منطقه، استان و کشور باشیم.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با تاکید بر احیای گردشگری منطقه ای و بومی افزود: تمام امکانات و ابزار موجود باید برای توسعه گردشگری منطقه استفاده شوند.
وی اظهار داشت: اقدامات لازم برای اجرای طرح توسعه منطقه آزاد اروند با بکارگیری مشاوران توانمند و طراحی برنامه های میان مدت و بلند مدت در حال پیگیری و انجام هستند.
نعمت زاده افزود: شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر از سابقه خوبی در حوزه گردشگری، تاریخی، فرهنگی و حتی دفاع مقدس برخوردار هستند لذا توجه به این بخش ها موجب جذب سرمایه گذار و توسعه گردشگری می شود.

شناسه خبری: 28648

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو