میهمانان نوروزی برای گشت دریایی از شناورهای مجاز استفاده كنند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28623
ساعت 17:55 پنج‌شنبه 7 فروردين 1393
مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از میهمانان نوروزی علاقمند به گشت های دریایی در این جزیره خواست تا در هنگام مراجعه به اسکله های تفریحی کندالو، شیب دراز و جنگل حرا، حتماً از شناورهای مجاز استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سید باقر موسوی در جریان بازدید از بنادر مسافری جزیره قشم، ترابری ایمن مسافران دریایی در ایام تعطیلات نوروز 93 را اولویت مهم سازمان بنادر عنوان کرد و افزود: در این راستا ایمنی بنادر و اسکله ها، ایمنی شناورها و مسیرهای دریایی مدنظر مسئولان در اجرای طرح نوروزی سال جاری قرار دارد.
موسوی بیان داشت ، با نصب و راه اندازی اسکله های جدید در بنادر مسافری قشم به ویژه بندر شهید ذاکری نیز ظرفیت پهلوگیری شناورها افزایش یافته است. برهمین اساس، اجرای طرح نوروزی 93 که از 25اسفندماه گذشته شروع شده و تا پانزدهم فروردین ادامه دارد، شرایط مناسب به منظور انجام سفرهای ایمن دریایی همچون سایر ایام سال برقرار می باشد.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از مسافران نوروزی خواست تا به منظور تجربه سفر ایمن دریایی و لحظات زیبا در تعطیلات نوروزی از اقدامات خطرآفرین پرهیز کرده و حتماً از بنادر مسافری و در زمان و با شناورهای مجاز تردد نمایند.
وی بنادر شهید ذاکری و لافت در جزیره  قشم را به عنوان بنادر مجاز مسافری مورد تأیید سازمان بنادرو دریانوردی کشور معرفی کرد و از فعالیت 33 فروند شناور استاندارد با ظرفیت بیش از 5 هزار صندلی در مسیر دریایی قشم - بندرعباس برای جابجایی میهمانان نوروزی خبر داد.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم ضمن اشاره به تقاضای مسافران نوروزی جهت انجام گشت های ساحلی با شناورهای صیادی که در بین مردم به نام "قایق تشتی" شناخته می شوند، بیان کرد: این گونه شناورها در شرایط مناسب آب و هوایی تنها می توانند تا محدوده دومایلی از ساحل جزیره گشت زنی کنند اما متأسفانه در مسیرهای طولانی بین جزیره قشم و بندرعباس نیز تردد آنها مشاهده شده است؛ در این رابطه ما نسبت به عواقب استفاده از این شناورهای غیراستاندارد نیز هشدار می دهیم.
این مقام مسئول در پایان از میهمانان نوروزی خواست، هنگام اقامت در سواحل جزیره و شنا در کرانه های دریا، حتماً به تابلوهای ایمنی و هشدار دهنده توجه داشته باشند تا شاهد هیچگونه سانحه ناگواری برای هموطنان طی ایام تعطیلات نوروزی در سواحل زیبای جزیره عجایب هفتگانه خلیج فارس نباشیم.

شناسه خبری: 28623

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو