بیش از 200 هزار گردشگر از سایت های گردشگری قشم بازید کردند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28616
ساعت 13:21 پنج‌شنبه 7 فروردين 1393
یش از 200 هزار گردشگر از سایت های گردشگری قشم بازید کردند
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با استقبال چشمگیر مسافران از سایت های گردشگری قشم در نوروز93، رکورد این بازدید ها شکسته شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، عبدالجواد کمالی در همایش تجلیل از هنرمندان جزیره قشم افزود: از 28 اسفند سال گذشته تا پایان ششمین روز  از فروردین 93، بیش از200هزار نفر از سایت های گردشگری جزیره بازدید داشته اند.
وی تعداد بازدید سال های گذشته به نسبت حضور مسافران نوروزی را 10 درصد از جمعیت ذکر کرد و اعلام داشت: این میزان در سال جاری به بیش از 55 درصد افزایش یافته است.
به گفته سرپرست اداره کل گردشگری قشم، غارهای خوربس، دره ستاره ها، جنگل های حرا و دلفین های هنگام پر بازدیدترین سایت های چند روز گذشته بوده است.
وی، فراهم شدن زیر ساخت های مناسب و اطلاع رسانی گسترده را ز دلایل مهم اقبال بی سابقه میهمانان نوروزی به سایت های گردشگری جزیره آرام و زیبای قشم دانست.
کمالی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: بیشتر پروژه های نیمه تمام قشم در بخش گردشگری طی چهار ماه گذشته و در دوران دولت تدبیر و امید، تکمیل و به مرحله بهره برداری رسیده است.
وی با اشاره به اینکه طی 25 سال عمر سازمان منطقه آزاد قشم تنها یک خانه گردشگری روستایی در این جزیره وجود داشت، گفت: طی 4 ماه گذشته با ایجاد 19 خانه گردشگری در روستاهای مختلف جزیره شمار این واحدها به 20 اقامتگاه افزایش یافته است.
سرپرست اداره کل گردشرگی قشم ادامه داد: طی چهار ماه گذشته همچنین بیش از 20 دوره آموزشی در حوزه صنایع دستی در قشم برگزار شده و سازمان منطقه آزاد برای سال 93 نیز برنامه های ویژه برای حمایت از فعالان صنایع دستی درنظر دارد.
وی به علاقمندی میهمانان نوروزی برای بازدید از سایت های گردشگری قشم اشاره کرد و گفت: در روستای شیب دراز قشم تنها در یک روز بیش از هشت هزار بازدید کننده برای تماشای دلفین ها صف کشیده اند که نشان از تغییر نگاه سفر مسافران به جزیره قشم دارد.
به گفته کمالی، افزایش ماندگاری میهمانان این جزیره از 3 شب به بیش از چهار شب اقامت، نشان از جایگاه ویژه و ظرفیت بالای حوزه گردشگری قشم دارد و باید تلاش کنیم از این پتانسیل به نحوه شایسته تر استفاده کنیم.
وی در پایان گفت: بیشترین میزان ماندگاری خودرویی مسافران در جزیره قشم طی سال های گذشته به 19 هزار دستگاه خلاصه می شد در صورتی که در سال جدید این رقم به بیش از 28 هزار دستگاه رسیده است.

شناسه خبری: 28616

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو