قشم ظرفیت بالایی در توسعه طبیعت گردی و گردشگری روستایی دارد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28607
ساعت 09:32 پنج‌شنبه 7 فروردين 1393
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: گردشگری دنیا به سمت طبیعت گردی سوق پیدا کرده و جزیره زیبای قشم نیز دارای ظرفیت بالای اگرو توریسم است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، شهریار مشیری در آئین تجلیل از هنرمندان جزیره قشم با بیان این مطلب افزود: قشم به دلیل شرایط آب و هوایی ویژه در فصل پائیز و زمستان و برخورداری از فضاهای طبیعی می تواند به منطقه اگرو توریستی ( گردشگری روستایی ) کشور تبدیل شود.
وی ادامه داد: بخش اعظمی از گردشگران حرفه ای جهان از حضور در هتل های مدرن و مجلل خسته شده اند و علاقمند هستند که اوقات فراغت خود را در یک فضای طبیعی و با استفاده از غذاهای محلی سپری کنند.
به گفته مشیری، قشم با داشتن شرایط ویژه و بكر طبیعی در بخش های مختلف روستایی  و تنوع غذاهای محلی می تواند از این موقعیت در حوزه اگرو توریسم بهره ببرد و سازمان منطقه آزاد نیز آماده است گردشگران را به مناطق مختلف روستایی هدایت کند.
وی با اشاره به اهمیت سایت های گردشگری قشم از جمله جنگل حرا، اظهار داشت: جنگل های حرا در قشم به عنوان یکی از ظرفیت های کم نظیر خلقت می تواند به منطقه ای درآمدزا در سایه حضور گردشگران تبدیل شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به موضوع ایجاد اقامتگاه های محلی در روستاهای این جزیره اشاره کرد و گفت: امروز در کنار بیش از 5 هزار تخت پذیرش میهمان در شهرهای قشم، بیش از یکهزار تخت نیز با توجه به درک اهمیت این فضا، در روستاهای این جزیره ایجاد شده است.
وی در پایان با اشاره به حضور انبوه میهمانان نوروزی در قشم یادآور شد: قشم آینده درخشانی در حوزه های مختلف از جمله صنعت گردشگری دارد و هنرمندان این جزیره نیز می توانند با هنر خود به ارتقای جایگاه گردشگری کمک کنند.

شناسه خبری: 28607

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو