اقتصاد بی فرهنگ همانند فرهنگ بی اقتصاد، ناپایدار است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28603
ساعت 18:05 چهارشنبه 6 فروردين 1393
معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور گفت: اقتصاد بی فرهنگ همانند فرهنگ بدون اقتصاد ناپایدار است و امروز همه باید برای جبران عقب ماندگی فرهنگی تلاش کنیم.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، حجت الاسلام محمد علی زم با بیان این مطلب در همایش تجلیل از هنرمندان قشم در سالن مرکز بین المللی رشد افزود: برای رفع مشکلات کشور ابتدا باید مشکل فرهنگ و هنر را حل کنیم.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب براساس اهمیت نقش فرهنگ و اقتصاد، شعار سال 93 را به موضوع فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی اختصاص داد و همه موظف هستیم در یک فرایند مدیریتی در مسیر این شعار سازنده، حرکت کنیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور با اشاره به اهمیت نقش فرهنگ و هنر اظهار کرد: انسان های اهل فرهنگ و هنر نیاز به نیروی انتظامی و زندان ندارند و دشمن نیز نمی تواند به سرزمینی که مردم آن به فرهنگ دینی، انسانی و ملی مجهز هستند، حمله کند.
به گفته وی، به دلیل دور شدن از فرهنگ متاسفانه طی هشت سال گذشته علیرغم اینکه بیش از هفت صد میلیارد دلار درآمد نفتی داشتیم اما هنوز مشخص نیست که این پول ها در چه مسیری هزینه شده و آن میزانی هم که مشخص است در حقیقت به بیراهه رفته است.
زم در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت ایجاد فضای مناسب برای جذب گردشگر در قشم اشاره کرد و گفت: از امروز باید برای نوروز 94 قشم برنامه ریزی کرد و در زمان مقرر با ایجاد فضاهای مناسب و تقویت حوزه گردشگری از جمله برپایی برنامه های متعدد هنری شامل موسیقی های محلی، سنتی، ساحلی، نمایش، تئاتر و کنسرت های مختلف مردم را به این جزیره زیبا دعوت کنیم.
وی به اهمیت نقش هنر در مسائل اجتماعی اشاره کرد و گفت: با اندیشه هنری می توان بسیاری از مسائل اجتماعی از جمله پاکیزگی شهری را گسترش داد و بزه کاری ها، طلاق و خلافکاری ها را نیز به حداقل رساند.

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو