بازدید 104 هزار گردشگر از محدوده تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28585
ساعت 18:11 سه شنبه 5 فروردين 1393
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از بازدید بیش از 104 هزار گردشگر در دور نخست سفرهای نوروزی تنها از محدوده تجارت و گردشگری منطقه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، رضا مسرور با بیان اینکه 104 هزار گردشگر از تاریخ 28 اسفند الی 4 فروردین ماه وارد منطقه شده اند افزود: آمار ارائه شده محدود به گردشگرانی است که طی این مدت از امکانات و تسهیلات ارائه شده از سوی این سازمان در طرح ساحلی و مجتمع های تجاری-اداری فاز تجارت منطقه آزاد انزلی استفاده کرده اند.
مسرور تصریح کرد: برای ارائه تسهیلات گسترده، سریع و مناسب در تعطیلات نوروز حدود 100 نفر از مدیران و پرسنل بخش های خدمات شهری، حراست فیزیکی، خدماتی، اطلاع رسانی، گردشگری،اقتصادی، فرهنگی، عمرانی و پاسخگویی به شکایات  در حال خدمات رسانی به گردشگران نوروزی با محوریت ستاد خدمات سفر منطقه آزاد انزلی هستند.
وی از اجرای مصوبه کالای همراه مسافر در محدوده فاز تجارت منطقه آزاد انزلی خبر داد و گفت: با عملیاتی شدن مصوبه کالای همراه مسافر، علاوه بر فعال شدن مجتمع های محدوده منطقه و امکان اشتغالزایی مستقیم برای حدود 4000 نفر، بر جاذبه ها و تسهیلات منطقه برای جذب گردشگر افزوده شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به توسعه خدمات و تسهیلات ارائه شده به گردشگران در سال 93، مهمترین برنامه های فرهنگی سازمان متبوع خود را در ایام نوروز،  ساخت نوروزخانه، خانه فرهنگ و تندیس مشاهیر گیلان اعلام و افزود: در نوروز خانه آئين هاي بومي- سنتي مردم نقاط مختلف استان به منظور آشنايي گردشگران اجراء می شود و فرهنگ خانه منطقه به مركز فعاليتهاي فرهنگي_هنري منطقه آزاد انزلي بدل خواهد شد.
مسرور اضافه کرد: در تعطیلات نوروز 93 اين سازمان باهمكاري اساتيد تجسمي كشور، زير نظر استاد بهرام زرگرمرندي، هفت تنديس از مشاهير گيلان را در مجموعه باغ مجسمه هاي منطقه آزاد انزلي در فضايي به مساحت ۳۰۰ مترمربع در محدوده گردشگري منطقه در حضور عموم ساخته و تكميل مي كند.
مسرور در پایان تأکید کرد: در سال جدید  با اجرای پروژه مسیر انحرافی تقاطع غیر همسطح بلوار شهید فاتحی گره ترافیکی ورودی به منطقه رفع گردیده و پیش بینی می شود با توجه به تنوع امکانات رفاهی، گردشگری، برنامه های فرهنگی، مجتمع های تجاری و طرح ساحلی، شاهد افزایش حضور گردشگران نسبت به سالهای گذشته در منطقه باشیم.

شناسه خبری: 28585

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو