در هشت روز اخير/ جابه جايي مسافر در بنادر هرمزگان از مرز يك ميليون نفر گذشت

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28569
ساعت 07:17 سه شنبه 5 فروردين 1393
از آغاز طرح نوروزي 93 تا پايان تا پايان سومين روز از فروردين ماه جاري، يك ميليون و 54 هزار نفر مسافر از طريق بنادر به جزاير استان هرمزگان جابه جا شده است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در هشتمين روز از طرح نوروزي93، حمل و نقل 283 هزار و 724 نفر مسافر از سرزمين اصلي به جزاير خليج فارس و بالعكس انجام شد كه از اول طرح تا كنون، در سومين روز از فروردين ماه جاري بيشترين آمار مسافري به ثبت رسيده است.
اين گزارش حاكي است، در اين روز يكهزار و 658 مورد تردد شناور مسافري در آبهاي استان هرمزگان صورت گرفته و شناورها بنادر را به مقصد جزاير استان و بالعكس ترك كرده اند.
همچنين در روز سوم فروردين ماه، 33 هزار و 941 خودرو نيز از طريق بنادر لنگه، كيش، آفتاب، چارك پهل و لافت به مقصد مناطق آزاد قشم و كيش جابه جا شد.
در هشتمين روز نخست طرح نوروزي 93 كه 25 اسفند ماه گذشته كليد خورد و تا پانزدهم فروردين ماه جاري ادامه دارد، مجموعاً 123 هزار و 574 دستگاه خودرو طريق بنادر هرمزگان جابه جا شده است. همچنين طي اين دوره زماني، هفت هزار و 887 مورد شناور مسافري در مسيرهاي دريايي تردد داشته اند.
لازم به ذكر است، ميهمانان نوروزي علاقه مند به سفرهاي دريايي هم اكنون مي توانند براي سفر به جزاير قشم و هرمز از بندر شهيد حقاني بندرعباس و براي سفر با خودرو به جزيره قشم از مسير دريايي بندر پهل- بندر لافت استفاده كنند. بنادر لنگه، چارك و آفتاب در غرب هرمزگان نيز براي سفر مسافر و خودرو به جزيره كيش آماده خدمات رساني به مسافران دريايي هستند.

شناسه خبری: 28569

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو