نمایشگاه هنرهای دستی و سنتی هنرمندان چابهاری برپا شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28553
ساعت 10:18 يکشنبه 3 فروردين 1393
صنایع دستی و آثارهنری صنعتگران و هنرمندان چابهاری در قالب نمایشگاهی در معرض دید مسافران و گردشگران نوروزی درآمد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از مهر، در این نمایشگاه که از صبح یکشنبه در منطقه آزاد چابهار به مدت 10 روز برپا شده است آثار هنرمندان استان در معرض دید عموم دوستداران هنر و گردشگران نوروزی قرار گرفت.
رییس اداره میراث فرهنگی و صنایع گردشگری شهرستان چابهار در حاشیه برپایی این نمایشگاه اظهار داشت: این اقدام در راستای معرفی صنایع دستی استان وهمچنین با هدف حمایت از هنرمندان و صنعتگران انجام شده است.
محمد عظیم بارکزایی در گفتگو با مهر افزود: به منظورعرضه مستقیم صنایع دستی استان وهمچنین معرفی تولیدات صنعتگران علاوه بر برپایی نمایشگاه در منطقه آزاد نسبت به برپایی نمایشگاه های مشابه در نقاط مختلف گردشگری این بندر برپا شده است.
وی گفت: نمایشگاه های صنایع دستی چابهار به مدت 10 روز از امروز  تا 12 فروردین ماه جاری در سواحل دریای عمان و منطقه آزاد چابهار پذیرای مهمانان و گردشگران نوروزی است.
وی گفت: در همین راستا نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات صنعتگران در جایگاه میلاد منطقه آزاد چابهار، نمایشگاه صنایع دستی در پلاژساحلی تیس،  نمایشگاه اثار هنری در دریای بزرگ چابهار و همچنین موزه محلی شهرستان چابهار در ایام تعطیلات پذیرای گردشگران است.
وی عرضه مستقیم و بدون واسطه، قیمت مناسب و معرفی آداب و رسوم منطقه در قالب برپایی این نمایشگاه را از جمله مزایای نمایشگاه های برپا شده عنوان کرد.
وی ادامه داد: در طی چند سال اخیر با هدف حمایت و تشویق قشر صنعتگر دوره های آموزشی مختلفی توسط اداره میراث فرهنگی شهرستان چابهار برگزار گردیده که در این دوره های اموزشی بیش از 4 هزار نفر شرکت کرده اند.

شناسه خبری: 28553

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو