ایجاد پیست موتورسواری قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28551
ساعت 09:34 يکشنبه 3 فروردين 1393
مدیر کل میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم از راه‌اندازی پیست موتورسواری قشم ظرف یک ماه آینده توسط این سازمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از فارس، عبدالجواد کمالی گفت: اداره کل میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم با هدف پاسخگویی به نیاز جوانان و علاقه‌مندان به این رشته ورزشی اقدام به راه‌انداری این مکان خواهد کرد.
وی افزود: در پی پیگیری‌های علاقمندان به موتورسواری طی چند سال اخیر، قطعه زمینی به مساحت پنج هکتار برای پیست موتورسواری قشم با نظر مساعد مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم در نظر گرفته شده است که ورزشکاران می‌توانند از فضای این پیست استفاده کنند.
مدیر کل میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم بیان داشت: زمین مورد نظر به غارهای تاریخی خوربس نزدیک است که امیدواریم با اختصاص این زمین کار احداث پیست موتورسواری به زودی آغاز و بحث امنیت آن از طریق ایجاد خاکریز تامین شود.
کمالی با اشاره به علاقه مردم قشم به موتورسواری اظهار داشت: احداث پیست موتورسواری آروزی دیرینه جوانان این شهرستان را بر آورده و با راه اندازی آن شاهد رونق‌گیری مسابقات موتورسواری میدانی و کورس در قشم خواهیم بود.
مدیر کل میراث فرهنگی قشم تصریح کرد: احداث پیست موتور سواری در قشم با وجود هزاران دستگاه موتورسیکلت نقش مهمی در کاهش تلفات موتورسواران ناشی از انجام حرکات نمایشی در سطح شهر دارد.
وی با اشاره به اینکه روند اداری تفاهمنامه زمین در دست اقدام است اظهار داشت: تسطیح و بهسازی زمین در نظر گرفته شده برای راه‌اندازی پست موتور سواری پس از یک ماه آینده انجام خواهد شد.
کمالی در پایان از دیگر برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی منطقه آزاد قشم یاد و عنوان کرد: پیست‌های شتر سواری و اسب دوانی نیز از دیگر طرح‌های سازمان منطقه آزاد قشم است که در آینده عملیاتی و اجرایی می‌شود.


شناسه خبری: 28551

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو