ایجاد فضاهای شاد برای کیشوندان و گردشگران مهم ترین اولویت است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28550
ساعت 09:26 يکشنبه 3 فروردين 1393
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: ایجاد و احداث فضاهای مفرح و شاد و توسعه برنامه های عمرانی و فرهنگی برای پر کردن اوقات فراغت کیشوندان و گردشگران مهمترین اولویت مدیران اجرایی جزیره کیش است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایرنا، علی اصغر مونسان در افتتاح نخستین پارک شهر کیش افزود: مدیران اجرایی جزیره خود را مکلف می دانند آنچه می گویند بویژه در حوزه عمران شهری، شعار نباشد و عملیاتی شود تا موجب شادی و نشاط مردم شود.
وی تاکید کرد: در بدو ورود به جزیره کیش قول دادیم مردم نوروزی متفاوت را در این منطقه تجربه کنند براین اساس پنج پروژه بزرگ (احداث پارک شهر، اصلاح هندسی میدان سنایی و اجرای آب نمای موزیکال، ترمینال مسافری بندری، توسعه غرب جزیره و خارج کردن این نقطه از حالت سکون) در دستور کار قرار گرفت.
مونسان اظهار کرد: در خصوص برنامه های فرهنگی نیز تلاش کردیم با برنامه ریزی مناسب در ایام نوروز ساحل جزیره از حالت سکون قبلی خارج شده و برنامه های شاد و هنری را برای اجرای بهتر و استفاده بیشتر مردم از سالن های نمایش به محوطه اطراف ساحل منتقل کنیم.
وی یادآور شد: این اقدامات زمینه ایی را فراهم کرده تا مردم و گردشگران نوروزی از فضایی شاد و مفرح در سراسر جزیره بهره ببرند که این کارها مهمترین برنامه های ما برای توسعه جزیره زیبای کیش بوده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: یکی دیگر از برنامه های ما توسعه گردشگری در جزایر اطراف از جمله هندورابی بود که امسال برای نخستین بار میزبان گردشگران نوروزی در قالب تورهای یکروزه سفر در این جزیره خواهیم بود ضمن اینکه توسعه گردشگری در جزیره فارو کوچک را نیز در برنامه های امسال داریم.
مونسان تامین انرژی و تولید برق با ایجاد توربین های بادی را یکی دیگر از برنامه های مهم سازمان در حوزه توسعه گردشگری اعلام کرد و افزود: این اقدام علاوه بر تامین برق جزیره، در جذب گردشگر نیز موثر است.
وی خاطر نشان کرد: تامین انرژی همچنین به توسعه هر چه بیشتر جزیره نیز کمک می کند از این جهت احداث نیروگاه شماره دو تولید برق را برای امسال در دستور کار خود قرار داده ایم.
وی با اشاره به افتتاح پارک شهر گفت: این فضا پیشتر فضایی متروکه در مرکز شهر بود ولی با تلاش شبانه روزی اینک به مکان مناسب و در خور شان کیشوندان و گردشگران برای گذارندن اوقات فراغت تبدیل شده تا خانواده ها از فضاهای ایجاد شده آن ، برای تقویت روحیه و ایجاد شور و نشاط استفاده کنند.
وی از بهره برداری از طرح اصلاح هندسی میدان سنایی با هدف تسریع در تردد وساتیل نقلیه و کاهش ترافیک و همچنین ایجاد یک آب نمای موزیکال نور و صدا در داخل این میدان بعنوان یکی دیگر از طرح های مهم توسعه گردشگری کیش نام برد.
مونسان به احداث پارک آبی و مجموعه ورزش های زمستانی در غرب جزیره بعنوان برنامه های سال 93 اشاره کرد و افزود: 43 هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه بخش های مختلف گردشگری در جزیره جذب سرمایه داشته ایم که ایجاد مکانی برای انجام ورزش های زمستانی در غرب جزیره از محل این اعتبارات اجرایی خواهد شد.
وی تصریح کرد: هم اینک طرح احداث این مجموعه ورزشی در حال گذراندن مراحل تصویب در هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قرار دارد که در صورت تصویب با اجرایی شدن، موجب ماندگاری بیشتر گردشگران در این جزیره ااست.
مدیرعامل منطقه آزاد کیش اظهار کرد: طرح احداث پارک آبی نیز در غرب جزیره تا تابستان امسال به بهره برداری می رسد که احداث این پارک نیز نقش بسزایی در افزایش ماندگاری مسافران در کیش خواهد داشت.

شناسه خبری: 28550

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو