آخرین وضعیت بنادر مسافری قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28539
ساعت 17:22 شنبه 2 فروردين 1393
قشم در حالی این روزها میزبان هزاران مسافر از سراسر کشور است که مبادی ورودی و خروجی در حوزه دریایی با نظم و آرامش خاصی در حال خدمت رسانی به گردشگران هستند.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از فارس، همزمان با موج نخست سفرهای نوروزی و در دومین روز از سال نو، جزیره عجایب هفتگانه خلیج فارس پذیرای تعداد قابل توجهی از مسافران و گردشگران از جای جای ایران شده است.
در این ساعات و آن گونه که تخمین زده می شود تا پایان تعطیلات اسکله بندر لافت که به عنوان یکی از راه های دسترسی اصلی به قشم و انتقال خودرو از طریق دریا مطرح است، مملو از وجود خودروها و مسافرانی است که برای رسیدن وارد شدن به جزیره و دیدن زیبایی های آن لحظه شماری می کنند.
نکته ای که در این اسکله جلب توجه می کنند وجود خودروهایی با پیش شماره پلاک شهرهای مختلف ایران است که در این بین وجود گویش ها و لهجه ها نیز از این منطقه یک ایران کوچک ساخته است.
در حالی که طی روزهای گذشته موضوع افزایش تعرفه ورودی خودرو به قشم بحث برانگیز شده بود اما اکنون و در پی آخرین تصویب ستاد هماهنگی خدمات سفر قشم، که هزینه ورود و خروج خودروهای مسافران نوروزی به این جزیره 600 هزار ریال و هزینه ورود و خروج بومیان و دارندگان کارت شهروندی (قشم وندی) 450 هزار ریال تعیین شده است، در اسکله های لافت و پهل که در دو سر مسیر دریایی مابین جزیره و سرزمین اصلی قرار دارند، شاهد عبور و مرور ایمن و روان هستیم.
با توجه به مشکلات و عدم رضایت مسافران که در چند روز گذشته به خاطر افزایش بهای عوارض و ناهماهنگی مسئولان که گفته می شود متاثر از مدیریت دو گانه در قشم است، ستاد هماهنگی تسهیلات سفر قشم در اقدامی قابل توجه به دستور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اقدام به توزیع رایگان مواد غذایی شامل آب، نان و مواد کنسرو شده به مسافران در مسیر اسکله پل در بین مسافران معطل شده کرد.
بندرگاه و اسکله شهید ذاکری قشم نیز از دیگر مبادی ورودی به قشم است که در شلوغ ترین خط مسافری دریایی کشور و میان بندرعباس و قشم قرار دارد که دارای قدمتی 25 ساله واقع در ساحل شمالى بافت قدیمى شهر است، که طی روزهای تعطیل عید تعداد قابل توجهی شناور به طور شبانه روزی نسبت به جابجایی و سوار کردن و پیاده کردن گردشگران در این اسکله اقدام می کنند.
این بندرگاه علاوه بر فعالیت در حوزه مسافری دارای قابلیت هایی در حوزه پذیرش لندینگ کرافت و شناورهای بارج زیر هزار تن نیز هست که این امکانات در کنار سالن ترانزیت مسافر به این بندرگاه، عنوان یکی از مناسب ترین بندرگاه ها در حوزه خود را داده است.
جزیره قشم در جنوب ایران به دلیل سایت های مهم گردشگری، سواحل زیبا، بازارهای مناسب خرید و شرایط ویژه آب و هوایی کاملا بهاری در فصل سرد زمستان یکی از مناطق زیبای کشور است که در طول سال میزبان چندین میلیون مسافر از اقصی نقاط کشور و همچنین دوستداران طبیعت از کشورهای خارجی است که اوج ورود و خروج مسافران به این جزیره که به جزیره عجایب هفتگانه شهرت دارد از 15 اسفند تا 15 فروردین است.

شناسه خبری: 28539

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو